به گزارش اکوایران، قیمت سکه امامی در معاملات دیروز کانال ۲۸ میلیون تومان را از دست داد و در محدوده ۲۷ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

در معاملات پشت خطی دیشب هم سکه امامی در همین محدوده به فروش رسید. فعالان بازار می‌گویند عقبگرد قیمت‌ طلای جهانی باعث شده سکه امامی در تهران جان کافی برای صعود نداشته باشد. روز گذشته قیمت اونس طلا تا سطح ۱۹۰۰ دلار پایین آمده بود. در حال حاضر برخی از برآوردها حاکی از آن است که سکه امامی در روزهای آتی حمایت ۱۹۰۰ دلاری را از دست خواهد داد.

با این حال دیشب قیمت دلار اندکی رشد کرد و روی ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان قرار گرفت. یکسری از معامله‌گران می‌گفتند اگر دلار در روز جاری مسیر رشد را دنبال کند این امر ممکن است اثر کاهش قیمت طلا در بازار سکه را کمرنگ کند.

معامله‌گران می‌گویند اگر قیمت دلار مقاومت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان را بشکند، فشار خریداران در بازار سکه زیاد می‌شود. یکسری از معامله‌گران تصور می‌کنند تاثیر خبر تبادل زندانیان تا مهر تمام می‌شود و هفته اول مهر را هفته مهمی می‌دانند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در نشست خبری خود توافق اخیر ایران و آمریکا را مثبت ارزیابی کرد اما گفته این یک‌ توافق هسته‌ای نیست و ایران به این پول‌ها دسترسی مستقیم نخواهد داشت.

از سوی دیگر معامله‌گران در انتظار نتایج سفر قریب‌الوقوع امیرعبداللهیان به ریاض و روشن‌تر شدن‌ خبر آزادسازی ارزهای بلوکه شده هستند، بنابراین سعی می‌کنند بی گدار به آب نزنند و در خریدهای خود احتیاط کنند.