به گزارش اکوایران، شامگاه سه‌شنبه خبر گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه ایارن و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به بازار رسید. حسین امیرعبداللهیان با بیان اینکه در مسیر درست همکاری با آژانس قرار داریم، از رویکرد غیرسازنده اتحادیه اروپا در تداوم سیاست ناکارآمد تحریم انتقاد کرده است. جوزپ بورل نیز با اشاره به نتایج حاصله در این مرحله از توافق غیرمستقیم با آمریکا گفته معتقدم برخی سوءتفاهمات موجود بین ایران و اروپا از مسیر گفت‌وگو قابل حل است.

با وجود اینکه عده‌ای از معامله‌گران از این گفت‌وگوی تلفنی سیگنال مثبت دریافت کردند، اما سه‌شنبه شب قیمت تتر با افزایش به مرز ۵۰ هزار تومان رسید. قیمت تتر که در معاملات سه‌شنبه مانند قیمت دلار روند رنجی داشت و نتوانسته بود بالای ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان برود، سه‌شنبه شب به یکباره افزایشی شد. 

قیمت دلار فردایی هرات در نبود معاملات نقدی در روز سه‌شنبه بخاطر سالگرد به قدرت رسیدن طالبان روز رنجی را سپری کرد. قیمت دلار در ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان آغاز به کار کرد و با کاهش حتی زیر ۴۹ هزار تومان رفت اما در کانال ۴۸ هزار تثبیت نداد و در نرخ روز گذشته بسته شد.

عده‌ای از معامله‌گران معتقدند قیمت دلار امروز بخاطر تعطیلی روز سه‌شنبه افزایشی خواهد بود. این دسته می‌گویند تقاضای روز سه‌شنبه به امروز موکول شده ایت و بخاطر همین قیمت دلار می‌تواند برای شکستن مقاومت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان تلاش کند. همچنین این دسته از افزایش قیمت تتر در شامگاه سه‌شنبه سیگنال صعود دریافت کردند. در مقابل عده‌ای معتقدند افزایش تتر در بازار دلار تاثیری ندارد و در نهایت قیمت تتر با دلار هماهنگ می‌شود.

اما اگر قیمت دلار بالای این سطح مقاومتی تثبیت ندهد با کاهش می‌تواند به کانال ۴۸ هزار تومان برود. 

در مجموع با توجه به کم عمق شدن بازار و نبود خریدار اکثر معامله‌گران تصور می‌کنند محدوده نوسان دلار کوتاه باشد. قیمت دلار بین حمایت ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان تا سطح مقاومتی ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان گیر کرده و از هر طرف خارج شود و تثبیت دهد امکان ادام روند وجود دارد.