به گزارش اکوایران، قیمت اونس طلا عصر دیروز بعد از چند روز ثبات نسبی در محدود ۱۸۸۴ دلار تا ۱۸۸۹ دلار، با رشد تقریبا ۵ دلاری به ۱۸۹۵ دلار رسید.

البته قیمت طلای جهانی همچنان در نزدیکی پایین‌ترین سطح پنج‌ماهه خود یعنی ۱۸۸۳ دلار باقی ماند که روز جمعه به آن رسیده بود.

تحلیلگران اقتصادی در حال حاضر باور دارند که‌ محدوده ۱۹۰۰ دلار، اولین مرز حمایتی است. به عقیده این دسته در صورتی که طلای جهانی به بالای سطح ۱۸۹۸ دلار برسد ممکن است تا حوالی ۱۹۱۳‌ دلار و ۱۹۲۵ دلار افزایش یابد؛ با این حال در صورتی که نتواند مرز ۱۹۰۰ دلار را بشکند حمایت بعدی در حوالی ۱۸۹۵ و ۱۸۹۲ دلار خواهد بود.

برخی از فعالان بازار سکه با اشاره به این تحلیل می‌گفتند اگر قیمت طلا بالای مرز ۱۹۰۰ دلار نوسان کند ممکن است باعث ترغیب بخشی از خریداران برای ورود به این بازار شود.

البته معامله‌گران می‌گویند متغیر مهمتر برای بازار سکه داخلی، نوسانات قیمت دلار است. به باور آنها سکه‌بازان بیشتر نوسانات نرخ دلار را زیر ذره‌بین قرار می‌دهند. دلار هم در روزهای اخیر دچار سکته قیمتی شده و در یک محدوده خاص در حال درجا زدن است.

قیمت سکه امامی در معاملات پشت‌خطی خیز برداشت. آنطور که برخی معامله‌گران مدعی بودند سکه امامی عصر روز دوشنبه بعد از مدتی به کانال ۲۸ میلیون تومان بوسه زد اما نتوانست بالای این کانال باقی بماند و به سمت پله آخر کانال ۲۷ میلیون تومان برگشت. این قیمت در قیاس با قیمت نقدی عصر دوشنبه، حدود ۲۵۰ هزار تومان افزایش را نشان می‌دهد.

برخی از معامله‌گران در شرایط کنونی با توجه به رشد طلا و سکه تصور می‌کنند که قیمت سکه امامی در روز جاری نوسان صعودی را تجربه خواهد کرد.

با این حال با توجه به قرار داشتن در آخرین روز ماه، این احتمال هم وجود دارد که سطح تقاضا طی امروز (31 مرداد) همچنان کم باشد.

عصر دوشنبه گمانه توافق نانوشته معامله‌گران با گزارش چند روز پیش فایننشیال تایمز و خبر نفتی اخیر بلومبرگ قوت گرفت. بلومبرگ در گزارشی نوشته تخمین زده می‌شود که ایران در ۲۰ روز اول مرداد ۲.۲ میلیون بشکه در روز نفت خام و میعانات گازی صادر کرده است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد حباب سکه امامی با رشد یک درصدی به ۲۸ درصد رسیده است.

حباب سکه 31 مرداد