به گزارش اکوایران، قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی شنبه‌ اندکی پایین‌تر از مرز مقاومتی ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

در شرایط فعلی، در صورتی که سکه‌بازان مرز یاد شده را از دست بدهند، قیمت سکه مرز مهم ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. با این حال اگر مرز ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حفظ شود، احتمال ورود مجدد سکه به کانال ۲۸ میلیون تومان وجود دارد.

قیمت دلار در بازار شبانه شنبه شب پشت مرز ۴۹ هزار تومان متوقف شد. برخی می‌گفتند احتمالا اسکناس آمریکایی در دومین روز هفته بین مرز ۴۸ و ۴۹ هزار تومان در نوسان باشد.

در معاملات پشت خطی شنبه شب، اظهارات داوود منظور - رئیس سازمان برنامه و بودجه - مورد توجه عده‌ای از معامله ‌گران قرار گرفته بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره آزادسازی پول های بلوکه شده ایران گفته منابع ارزی از چهار کشور آزاد شده است.

طبق اظهارات او، منابع ارزی در کره جنوبی، عراق، ژاپن و ترکیه آزاد شده و این منابع بانک مرکزی است و به دولت ارتباطی ندارد، اما امروز این منابع قابل استفاده است و می‌توان روی آن برنامه‌ریزی کرد.

از سوی دیگر توافق نانوشته ایران و آمریکا در خصوص صادرات نفت ایران همچنان عامل احتیاط عده‌ای از معامله‌گران بود.

در حال حاضر حباب سکه امامی در حدود 25 درصد است. ارزش واقعی سکه با قیمت نقدی در بازار 5 میلیون و 696 هزار تومان فاصله دارد. در واقع قیمت واقعی هر قطعه سکه امامی 22 میلیون و 53 هزار تومان است.

حباب سکه 5 شهریور