به‌گزارش اکوایران، به‌عقیده معامله‌گران، طلای آبشده و دلار سلیمانیه، عامل افزایش بازارها در معاملات شنبه بودند. قیمت طلای آبشده در روز شنبه سقف الگوی مثلثی خودش را بعد از هفته‌ها رنج بودن، شکست و قیمت حتی در پشت‌خط تا 10 میلیون و 285 هزار تومان بالا رفت.

همچنین قیمت دلار سلیمانیه در معاملات شنبه به بالای سطح مقاومتی مهم 49 هزار و 200 تومان رفت و تثبیت داد. قیمت دلار در بازار سلیمانیه در پشت خط با افزایش تا 49 هزار و 700 تومان بالا رفت. معامله‌گران افزایش قیمت دلار سلیمانیه را متاثر از نزدیک شدن به اربعین می‌دانستند.

قیمت دلار هرات در روز شنبه با افزایش وارد کانال 49 هزار تومان شد و در 49 هزار و 100 تومان معاملات روزانه خود را به پایان رساند. این در حالی بود که قیمت دلار فردایی هرات در معاملات عصر به بالای مرز مقاومتی 49 هزار و 200 تومان رفت و تثبیت داد. بازار ارز هرات در پشت خط به 49 هزار و 360 تومان رسید.

قیمت تتر که در طول معاملات جمعه با افزایش به مرز 50 هزار تومان رسیده بود، در معاملات روزانه شنبه به افزایش قیمت دلار توجهی نداشت. اما در پشت‌خط شنبه شب که قیمت دلار هرات در بالای سطح مقاومت 49 هزار و 200 تومان تثبیت شد تتر هم دو کندل یک ساعته در کانال 50 هزار تومان زد.

معامله‌گران فنی معتقدند مرز مقاومتی 49 هزار و 200 تومان بسیار مهم است چرا که قیمت دلار هرات تقریبا طی 50 روز گذشته زیر این مرز مقاومتی معامله شده است. تنها یکی دو بار بود که قیمت از این مرز عبور کرد که در زمان کوتاهی دوباره به زیر این قیمت بازگشت. آن‌ها می‌گویند اگر قیمت دلار هرات امروز بالای 49 هزار و 200 تومان تثبیت ساعتی دهد، خریدار جدید به بازار خواهد آمد.

مرز مقاومت بعدی دلار 49 هزار و 800 تومان است. در صورت شکست این مرز رشد قیمت دلار بیشتر خواهد شد و نرخ می‌تواند وارد کانال 50 هزار تومان شود. گروهی از معامله‌گران معتقدند تا اربعین بازار به رشد خود ادامه خواهد داد. اما در مقابل می‌گویند دست بازارساز پر است و نمی‌گذارد قیمت دلار وارد 50 هزار تومان شود.