به گزارش اکوایران،‌ به نوشته سایت «کیتکو»، قیمت آتی طلا برای ماه دسامبر در محدوده قیمت مقاومتی 1980 دلار و محدوده حمایتی 1920 دلار باقی مانده است؛ به این معنا که وضعیت فعلی بازار،‌ عبور قیمت طلا از مرز 1980 دلار را دشوار کرده و از سوی دیگر قیمت این فلز به سطح کمتر از 1920 دلار نیز سقوط نمی‌کند. 

آخرین قیمت طلا پیش از تعطیلات شنبه و یکشنبه نیز 1943 دلار به ازای هر اونس بوده است که در مقایسه با هفته گذشته، با افت یک درصدی همراه شده است. با این حال‌، این امکان وجود دارد که قیمت طلا به علت نرخ بالای تورم آمریکا، بتواند از سقف قیمت فعلی خود عبور کند.‌

انتظار می‌رود اطلاعات اقتصادی هفته آینده، پیش‌بینی‌ها نسبت به تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای تغییر ندادن نرخ بهره در ادامه ماه سپتامبر را تقویت کند.

همچنین احتمال دارد تمرکزها بر تصمیمات بانک مرکزی آمریکا به سوی استراتژی آینده بانک مرکزی اروپا تغییر کند. اکثر پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد بانک مرکزی اروپا برای جلوگیری از خطر فزاینده رکود و نه به خاطر تحت کنترل بودن تورم،‌ نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارد. به باور کارشناسان،‌ بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را برای مدتی طولانی در سطح بالای کنونی نگه خواهد داشت و نرخ بهره تا سپتامبر 2024 کاهش نمی‌یابد. 

در حال حاضر، به دلیل کندی رشد اقتصاد اروپا،‌ دلار آمریکا جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاران پیدا کرده است. تقویت ارزش دلار در روزهای اخیر، نشانه‌ای از سلامت کلی اقتصاد آمریکا است. در چنین شرایطی، قیمت طلا در کوتاه‌مدت نزولی خواهد شد و امکان دارد که قیمت این فلز گران‌بها تا سطوح پایین ثبت‌شده در ماه آگوست نیز افت پیدا کند. به عقیده کارشناسان، دلار می‌تواند کوتاه‌مدت با افزایش ارزش روبه‌رو شود و همین امر باعث محدودتر شدن بازار طلا می‌شود.

تحلیل‌گران می‌گویند بازار طلا تا زمانی که بانک مرکزی آمریکا اقدام به کاهش نرخ بهره نکند، قیمت طلا افزایش نمی‌یابد و بعید است که فدرال رزرو تا دست‌کم شش ماه دیگر،‌ نرخ بهره را کاهش دهد.