به گزارش اکوایران، روز گذشته حال‌و‌هوای معاملات در بازار سکه، همانند بازار ارز، رنگ‌و‌بوی سیاست داشت. سخنان منفی گروسی در مقابل مواضع مثبت علی باقری، معاون وزیر امور خارجه، وضعیت معاملات را برزخی کرد.

این برزخ تا پشت‌خط و معاملات شب گذشته ادامه داشت. به گفته معامله‌گران در معاملات پشت‌خطی شب گذشته کمتر کسی به دنبال خرید سکه امامی بود و فلز زرد رنگ داخلی در مرز کانال ۲۸ میلیون تومان و ۲۷ میلیون تومان معامله شد.

تحلیل‌گران فنی می‌گویند قیمت سکه از مقاومت اولیه ۲۸۴۰۰ وارد اصلاح شد و تا ۲۸ اصلاح داد. می‌توان گفت در آینده نزدیک، تا زمانی که قیمت بالای ۲۸ میلیون باشد شانس رشد مجدد تا ۲۸۴۰۰ و ۲۸۷۰۰ را دارد.

اما نزول قیمت به زیر  ۲۷ میلیون و ۷۰۰ احتمال رشدهای بیشتر را منتفی می‌کند. قیمت دلار در بازار پشت‌خطی دوشنبه شب در حدود ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز قبل افت تقریبا ۱۵۰ تومانی را نشان می‌دهد.

خبر خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره انجام تبادل زندانی اوایل هفته آینده ممکن است دلار را امروز نگه‌دارد و این ترمز بر بازار سکه هم اثر گذار است. برخی تصور می‌کنند در مرز ۲۸ میلیون تومان سکه امامی زد و خورد معامله‌گران بالا رود.