به گزارش اکوایران، بررسی روند حرکتی‌ قیمت سکه امامی  نشان می‌دهد که سکه‌بازان در معاملات پشت‌خطی شنبه شب، توان کافی برای خرید و فروش سکه نداشتند؛ بنابراین فلز گران‌بهای داخلی، در همان محدوده عصر شنبه، یعنی مرز ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۲۷ میلیون و ۱۰۰هزار به‌کار خود پایان داد.

عده‌ای از معامله‌گران باور دارند دلیل اصلی کاهش تقاضا در بازار سکه ناشی از ثبات نسبی قیمت دلار در سنگر ۴۹ هزار تومان بوده است. به عقیده آنها سنگرگیری بازیگران ارزی در این مرز، باعث شده که سطح احتیاط در بازار سکه بیشتر شود و برخی از خریداران سکه چند وقتی خانه‌نشین شوند.

برخی هم عقیده دارند در شرایطی که قیمت دلار در محدوده ۴۹ هزار و ۴۰۰‌ تومان تا ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان‌در نوسان است، این قیمت اونس طلاست که لیدر بازار سکه شده و به سکه‌بازان خط‌دهی می‌کند.

به باور تکنیکالیست‌ها، قیمت طلا جهانی درحال‌حاضر  در مرز مقاومتی ۱۹۵۰ دلار قرار دارد. در صورتی که طلا بالای آن تثبیت دهد، ممکن است سطح تقاضا برای خرید سکه امامی تاثیر ملموسی بپذیرد.

با‌این‌حال، اگر فلز گران بهای جهانی نتواند از سطح ۱۹۵۰ عبور کند، ممکن است در برگشت با شکست سطح ۱۹۴۲ تا حوالی ۱۹۳۸ و ۱۹۲۵ دلار کاهش یابد. این امر می‌تواند زمینه‌ساز کاهش تقاضا برای سکه امامی شود.

به عقیده آنها در شرایط کنونی مهم‌ترین مرز حمایتی برای سکه امامی محدوده ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است که در صورتی که این مرز از دست برود احتمال عقب‌نشینی آن به سمت کانال ۲۶ میلیون تومان وجود دارد.

از سوی دیگر سکه بازان می‌گویند در صورتی که نرخ دلار صعودی شود این امر می‌تواند اثر کاهشی قیمت طلا روی سکه را تا حدودی کم‌رنگ کند.

ارزش ذاتی سکه - بر اساس قیمت دلاری طلا جهانی - در دومین روز هفته ۲۱ میلیون و ۵۸۷ هزار تومان است که با قیمت نقدی در بازار ۵ میلیون و ۵۱۲ هزار تومان فاصله دارد.

حباب سکه 9 مهر