به گزارش اکوایران، به دنبال تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره در 29 شهریور،‌ طلا روند نزولی به خود گرفت و حتی به پایین‌ترین سطح هفت ماه اخیر یعنی 1810 دلار به ازای هر اونس نیز سقوط کرد؛‌ اما اکنون به نظر می‌رسد این فلز گران‌بها در نهایت به سمت نخستین روند مثبت خود در دو هفته اخیر می‌رود. طلا در پایان معاملات روز گذشته 1832 دلار به ازای هر اونس معامله شد.

به نوشته سایت کیتکو، «دارین نیوسام» - تحلیلگر ارشد بازار - می‌گوید: «قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت و قیمت آتی این فلز گران‌بها برای ماه دسامبر در موقعیتی است که می‌تواند روند صعودی به خود بگیرد.»

«مایکل مور» مدیر سایت «مور آنالیتیکس» (Moor Analytics) معتقد است روند طلا نزولی خواهد بود، اما قیمت اخیر این فلز گران‌بها در سطحی بوده که به نظر می‌رسد برای بازگشت به روند مثبت آماده باشد.

«جیمز استنلی» استراتژیست ارشد بازار معتقد است که طلا احتمالاً در هفته آینده در محدوده اخیر خود باقی خواهد ماند.

کیتکو

این هفته، 13 تحلیل‌گر وال استریت در نظرسنجی طلای سایت کیتکو شرکت کردند. پنج کارشناس یا 38 درصد انتظار داشتند که در هفته آینده شاهد افزایش قیمت طلا خواهیم بود، پنج کارشناس دیگر نیز پیش‌بینی کردند قیمت این فلز گران‌بها کاهش می‌یابد. سه تحلیلگر یا 23 درصد، اعلام کردند قیمت طلا در هفته آینده تغییر نخواهد کرد.

در نظرسنجی‌های آنلاین 528 نفر شرکت کردند و از این تعداد، 227 سرمایه‌گذار خرد یا 43 درصد پییش‌بینی کردند قیمت طلا در هفته آینده صعودی می‌شود. 222 نفر یا 42 درصد انتظار داشتند که قیمت کاهش می‌یابد و  79 پاسخ دهنده یا 15 درصد معتقد بودند این فلز گران‌بها در هفته آینده تغییر قیمت نخواهد داشت.

همچنین معامله‌گران خرد انتظار دارند طلا در هفته آینده 1842 دلار به ازای هر اونس مبادله شود که 30 دلار کمتر از پیش‌بینی هفته گذشته و 11 دلار بیشتر از قیمت کنونی طلا است.