به گزارش اکوایران، طلا در روز سه‌شنبه (25 مهر) افزایش قیمت خود را تثبیت کرد و معامله‌گران این بازار بر چگونگی پیشروی جنگ حماس و اسرائیل نظارت می‌کنند و صحبت‌های رئیس بانک مرکزی آمریکا را که قرار است طی چند روز آینده درباره روند تغییر نرخ بهره صحبت کند، مورد بررسی قرار خواهند داد.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت حدود 9 شب به وقت ایران 1920 دلار به ازای هر اونس بوده و قیمت آتی این فلز گران‌بها به 1936 دلار و 30 سنت افزایش پیدا کرده است.

همزمان با وخیم شدن بحران انسانی در غزه، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا قرار است در روز چهارشنبه به اسرائیل سفر کند. تحلیل‌گران معتقدند قیمت طلا تا پیش از هر نوع آتش‌بس یا کاهش تنش میان حماس و اسرائیل، بالاتر از سطح 1900 دلار باقی خواهد ماند.

طلا که به عنوان یک دارایی امن در زمان شرایط نامطمئن سیاسی و مالی شناخته می‌‎شود، در ماه اکتبر با رشد 4 درصدی قیمت همراه شده است؛ اما اگر جنگ خاورمیانه با افزایش تنش همراه نشود، پتانسیل حفظ روند صعودی طلا کاهش پیدا می‌کند، زیرا احتمال زیادی وجود دارد که زمان کاهش نرخ بهره در آمریکا بیشتر از حد انتظار معامله‌گران و تحلیل‌گران باشد.

«بانک کومرتس» واقع در آلمان پیش‌بینی کرده قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی در محدود 1900 دلار به ازای هر اونس باقی می‌ماند و ارزش این فلز گران‌بها در پایان سال 2024 میلادی به 2 هزار و 100 دلار به ازای هر اونس خواهد رسید.

همچنین سخنرانی رئیس بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) در روز پنجشنبه می‌تواند مسیر سیاست پولی این بانک را بیشتر روشن کند و در نتیجه روند قیمت طلا نیز تا حد زیادی مشخص خواهد شد.

کارشناسان معتقدند اگر اشاره‌ای وجود داشته باشد که فدرال رزرو در حال نزدیک شدن به پایان چرخه افزایش نرخ بهره است، این خبر خوبی برای طلا است، حتی اگر به زودی شاهد کاهش نرخ بهره نباشیم.