به گزارش اکوایران، همانطور که در پیش‌بینی قیمت سکه امامی برای روز چهارشنبه گفته شد، در‌حال‌حاضر فلز گران‌بهای داخلی از سمت بازار جهانی طلا تحت فشار معامله‌گران افزایشی قرار گرفته است.

قیمت اونس طلا در پی انفجار خشم عمومی در کشورهای منطقه، به خصوص اعراب، از اسرائیل بالا رفت. خبر خونین و شوک‌کننده انفجار در بیمارستان المعمدانی نوار غزه همه بازیگران سیاسی را تحت‌تاثیر قرار داد. موج سیاسی به‌وجود آمده بازارها را هم تکان داد آن‌ها را در مسیر صعود قرار داد.

انفجار مرگبار غزه، ترس از تشدید درگیری در خاورمیانه را زیاد کرد و سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌های امن مثل طلا سوق داد. به‌عبارت‌دیگر، طلا که به‌عنوان پناهگاه امنی در زمان عدم‌ اطمینان سیاسی و مالی تلقی می‌شود، از زمان شعله‌ورشدن درگیری‌های خاورمیانه بیش از ۱۰۰ دلار افزایش‌یافته است. بررسی‌ها حکایت از آن دارد که قیمت اونس طلا سه شنبه شب از مرز ۱۹۲۰ دلار تا ۱۹۴۰ دلار پیشروی کرد و در معاملات نقدی چهارشنبه تا مرز ۱۹۶۱ دلار بالا رفته بود که بیشترین قیمت در یک ماه اخیر بوده است.

برخی از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که اگر سناریوهای سیاسی بدتر شود یا اگر بانک مرکزی آمریکا سیگنالی منفی به بازار ارائه دهد، احتمال اینکه قیمت طلا به ۲ هزار دلار برسد هم وجود دارد. البته در زمان نگارش این گزارش قیمت طلای جهانی در حدود ۱۹۵۰ دلار نرخ گذاری شد.

تحلیلگران اقتصادی می‌گویند در صورتی که این محدوده فعلی حفظ شود ممکن است قیمت سکه امامی هم در روز جاری مسیر رشد را دنبال کند.

از سوی دیگر، قیمت دلار هم روز گذشته به خارکریز ۵۱ هزار تومان نفوذ کرد و تا مرز ۵۳ هزار و ۳۰۰ تومان بالا رفت. برخی از سکه‌بازان می‌گفتند اگر امروز پنجشنبه ۲۷ مهر ماه نرخ دلار به مسیر صعودی روز گذشته ادامه دهد احتمال تداوم رشد قیمت سکه وجود دارد.

با این حال عده‌ای دیگر معتقدند که نهاد مرکزی بازارساز به راحتی اجازه صعود نخواهد داد و احتمالا سکه بین مرز ۲۸ و ۲۹ میلیون تومان نوسان خواهد کرد.

قیمت سکه امامی روز گذشته با رشد ۷۰۰ هزار تومانی تا پله پنجم کانال ۲۹ میلیون تومان بالا رفت اما در واپسین ساعات بر روی ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قرار گرفت.

البته در معاملات پشت‌خطی چهارشنبه شب برخی مدعی بودند که سکه ۲۰۰ هزار تومان رشد کرده و به ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

تکنیکال کارها می‌گویند فلز زرد رنگ داخلی در شرایط کنونی مرز ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد و اگر بالای آن تثبیت دهد در مرحله بعد برای شکست مقاومت ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تلاش خواهد کرد.