به گزارش اکوایران، معامله‌گران می‌گویند با اخبار پشت خطی روز دوشنبه تصور می‌شد بازار سه‌شنبه نوسانی باشد اما این اتفاق نیفتاد.

در پشت خط دوشنبه خبر حمله به پایگاه‌های آمریکا در منطقه و ادعای پنتاگون به بازار رسید. پنتاگون مدعی شده اثر انگشت ایران در افزایش حملات علیه نیروهای آمریکایی مشهود است و در حال آماده شدن برای پاسخ قاطع هستیم.

قیمت دلار هرات در 50 هزار و 600 تومان شروع به کار کرد و با کاهش به 50 هزار و 250 تومان رسید. در نیمه دوم قیمت دلار با افزایش در 50 هزار و 500 تومان بسته شد. قیمت درهم امارات در 13 هزار و 880 تومان باز شد و با افزایش 80 تومانی در 13 هزار و 960 تومان بسته شد. با این قیمت درهم، دلار در کانال 51 هزار تومان برآورد می‌شود. در بازار سکه هم روند خاصی نبود و در 28 میلیون و 750 هزار تومان شروع به کار کرد و در 28 میلیون و 850 هزار تومان بسته شد. 

معامله‌گران می‌گویند قیمت دلار هرات در روز دوشنبه سقف و کف بالا را زد،‌ و در روز سه‌شنبه سقف و کف پایین‌تری را به ثبت رساند. از نظر آن‌ها بازار بلاتکلیف است و دارد احتمال آتش‌بس را ارزش‌گذاری می‌کند. آن‌ها معتقدند بازار بین محدوده مشخص نوسان می‌دهد تا یا خبر آتش‌بس بیاید یا حمله زمینی اسرائیل به غزه. 

در کنار تحلیل‌های جنگی برای بازار، یک تحلیل غیرجنگی هم وجود داشت درمورد روند بیت‌کوین و قیمت تتر. گروهی از تحلیل‌گران معتقدند بعد از سقف‌زنی قیمت بیت‌کوین و کاهش آن، قیمت تتر یک نوسان افزایشی خواهد داشت. از نگاه آن‌ها روند قیمتی بیت‌کوین و قیمت تتر برعکس است. در حال حاضر هم قیمت تتر نزدیک حمایت 50 هزار و 700 تومان است که اگه بالاش تثبیت بدهد می‌تواند تا 51 هزار و 200 تومان بالا برود.

در روز سه‌شنبه معاون وزیر صمت گفت گلایه تولیدکنندگان از تاخیر در دریافت ارز، شکایت به حقی است. معامله‌گران از این گفته وزیر صمت سیگنال منفی دریافت کردند. 

تحلیل‌گران فنی معتقدند طلای آبشده یک ناحیه مقاومتی مهم در 10 میلیون و 750 تا 850 هزار تومان دارد و تا زمانی که بالاش تثبیت نده از ناحیه‌های کنونی به پایین اصلاح میدهد.  نکته اول بازار سه‌شنبه این بود که وضعیت بلوکه در طلای آبشده دارد به صفر میل می‌کند. نکته دوم بازار این که قیمت یورو در مرکز مبادله با افزایش تا مرز کانال 44 هزار تومان بالا رفت. و نکته سوم قیمت سکه رفاه هست که امروز از سکه بازار بالاتر بود.