به گزارش اکوایران، قیمت دلار در روز چهارشنبه بر مدار افزایش بود. قیمت دلار هرات در 50 هزار و 500 تومان شروع به کار کرد و با افزایش در سطح 50 هزار و 850 تومان بسته شد.

با افزایش قیمت دلار در هرات، دلار تهران و سلیمانیه در معاملات عصر وارد کانال 51 هزار تومان شدند. قیمت درهم در روز چهارشنبه برخلاف سایر بازارها حرکت کرد. بازار درهم امارات در 14 هزار و 20 تومان بازگشایی شد و با کاهش این کانال را از دست داد و در 13 هزار و 880 تومان بسته شد. معامله‌گران می‌گویند از سه‌شنبه روند قیمت درهم امارات و دلار هرات معکوس شده است.

به عقیده معامله‌گران در روز دوشنبه و سه‌شنبه بازار احتمال آتش‌بس را ارزش‌گذاری کرده بود اما با تغییر لحن آمریکا نسبت به ایران و تشدید تنش در منطقه بازار از فاز آتش‌بس خارج شد.

خبری که قیمت‌ها را شل کرد

البته در پشت خط روز چهارشنبه یک خبر از وال‌استریت ژورنال به بازار رسید که باعث شد قیمت در بازارها شل شود. به گفته مقامات ناشناس، WSJ گزارش می‌دهد که اسرائیل با درخواست آمریکا برای به تاخیر انداختن تهاجم زمینی به غزه موافقت کرده است. تأخیر به این دلیل است که ایالات متحده بتواند دفاع موشکی بیشتری را در جای خود ایجاد کند. پنتاگون در تلاش است تا نزدیک به 12 سامانه دفاع هوایی را در منطقه مستقر کند.

با اینکه این خبر در بازار مثبت تلقی شد و تصور اکثر بازار این بود که حداقل یک هفته هیچ حمله زمینی به غزه در کار نیست، گروهی از معامله‌گران معتقدند ظاهر خبر بسیار متفاوت با جزییات آن است.

قیمت تتر در روز چهارشنبه در 50 هزار و 600 تومان بازگشایی شد و با افزایش تا 51 هزار و 300 تومان بالا رفت. اما پس از خبر وال‌استریت‌ژورنال قیمت تتر با کاهش تا 50 هزار و 800 تومان پایین آمد. این پایان کار تتر نبود و در ادامه دوباره وارد کانال 51 هزار تومان شد.

به عقیده معامله‌گران فنی اگر قیمت دلار امروز بالای 50 هزار و 600 تومان تثبیت دهد می‌تواند وارد کانال 51 هزار تومان شود. مقاومت مهم قیمت دلار در این کانال 51 هزار و 100 تا 200 تومان خواهد بود که اگر این محدوده را قیمت دلار بشکند می‌تواند با افزایش تا 51 هزار و 500 تومان بالا برود. در مقابل اگر قیمت دلار دوباره به پایین سطح 50 هزار و 600 تومان برود می‌تواند با کاهش تا حمایت 50 هزار و 200 تومان پایین برود. به عقیده تکنیکالیست‌ها تا زمانی‌که قیمت دلار بالای 49 هزار و 600 تومان باشد معنای این را می‌دهد که دست از افزایش دست برنداشته است. این دسته می‌گویند سطح 49 هزار و 600 تومان در چارت به حمایت مهمی تبدیل شده است که می‌تواند با خبر آتش‌بس محک بخورد.

نکته اول بازار در روز چهارشنبه این بود که در پشت خط گفته می‌شد که قیمت دلار در مشهد با افزایش به 50 هزار و 800 تومان رسیده است. نکته دوم بازار این بود که در پشت خط هرات معامله‌گران معتقد بودند که حساب‌های ایرانی در 51 هزار و 100 تومان سنگین فروخته‌اند.