به گزارش اکوایران، بعد از ۲۰ روز اتاق‌های معاملاتی دلار هرات و قیمت فردایی دلار در این بازار در روز شنبه باز شد. معامله‌گران می‌گویند باتوجه به تشدید تنش در جنگ اسرائیل و غزه در جمعه، بازار ارز و سکه در روز شنبه طوفانی شروع کردند.

قیمت نقدی دلار هرات با گپ مثبت در 51 هزار و 800 تومان شروع به کار کرد و با افزایش تا 52 هزار و 200 تومان هم بالا رفت اما در ادامه با کاهش در معاملات روزانه به 51 هزار و 550 تومان رسید.

بازار ارز هرات در پشت‌خط شنبه در 51 هزار و 740 تومان بسته شد. قیمت درهم امارات که در روز پنجشنبه در 14 هزار و 70 تومان بسته شده بود در روز شنبه با گپ مثبت در 14 هزار و 230 تومان آغاز به کار کرد و پس از افزایش 50 تومانی، از این نقطه کاهشی شد و در 14 هزار و 170 تومان بسته شد. همچنین در پشت‌خط شنبه گفته می‌شد که قیمت دلار کف مشهد به 51 هزار و 520 تومان رسیده که نسبت به معاملات روزانه افزایش داشت.

درمورد کاهش قیمت بازارها در معاملات عصر معامله‌گران معتقدند بازار یک‌کله بالا نمی‌رود و نیاز به آرامش و اصلاح دارد.

معامله‌گران معتقدند نگاه بازار در این روزها فقط به فاند جنگی است، اگر اخبار به سمت آتش‌بس و کم‌شدن تنش بروند، بازار هم اصلاحش بیشتر خواهد شد. اما در صورت تشدید تنش و بیشتر شدن آتش جنگ اسرائیل و غزه، قیمت دلار دوباره می‌تواند به سمت سقف حرکت کند.

تحلیل‌گران فنی معتقدند اگر قیمت دلار امروز بالای 51 هزار و 600 تومان تثبیت دهد می‌تواند برای شکستن مقاومت 52 هزار و 200 تومان تلاش کند. در صورت تثبیت قیمت دلار بالای این سطح خریدار جدید وارد بازار خواهد شد. اما اگر قیمت دلار سطح حمایتی 51 هزار و 600 تومان را از دست بدهد حمایت پایین‌تر آن 51 هزار و 200 تومان خواهد بود.

به عقیده فنی‌ها تا زمانی‌که قیمت درهم امارات بالای 14 هزار تومان باشد دلار در کانال 51 هزار تومان خواهد بود. سطح مقاومت مهم درهم 14 هزار و 200 تومان است که اگر بازار بالای این رقم تثبیت شود راه ورود قیمت دلار به کانال 52 هزار تومان باز می‌شود. در تحلیل میان‌مدت هم معامله‌گران معتقدند تا زمانی‌که قیمت دلار بالای 50 هزار تومان باشد بر مدار صعود است.