به گزارش اکوایران: قیمت دلار هرات در روز دوشنبه 50 هزار و 850 تومان شروع به کار کرد و بین دو سطح 50 هزار و 700 تا 50 هزار و 900 تومان نوسان داد. در روز دوشنبه بازار ارز هرات همچنان وضعیت بلوکه را حفظ کرده بود و شکاف قیمت دلار امروزی با دلار فردایی 200 تومان بود. به عقیده معامله‌گران اگر در معاملات امروز بازار ارز هرات همچنان وضعیت بلوکه وجود داشته باشد خریدار دست بالا را نخواهد داشت.

قیمت فردایی دلار هرات در معاملات روزانه دوشنبه برای ورود به کانال 51 هزار تومان در تلاش بود؛ در پشت‌خط این اتفاق افتاد و دلار با افزایش در 51 هزار و 180 تومان بسته شد. قیمت درهم امارات در روز دوشنبه در 13 هزار و 980 تومان شروع به کار کرد و با افزایش 30 تومانی در 14 هزار و 10 تومان کار خود را به پایان رساند.

قیمت تتر در معاملات دوشنبه در 51 هزار و 700 تومان آغاز به کار کرد و با کاهش به حمایت مهم 51 هزار و 400 تومان رسید و در از دست دادن این مرز حمایتی ناکام ماند. از نظر تحلیل‌گران فنی در این بازار، سطح 51 هزار و 400 تومان حمایت مهمی است که اگر حفظ شود احتمال برگشت رو به بالا در قیمت تتر قوت می گیرد و روند نزول متوقف می‌شود.

اخبار جنگ غزه همچنان مهم‌ترین فاند بازار ارز و سکه است. در پشت‌خط دوشنبه گفته می‌شد در نشست دوشنبه سازمان ملل در صورتی که قطعنامه رای بیاورد اسرائیل ملزم به آتش‌بس می‌شود.

معامله‌گران می‌گویند اگر این اتفاق بیفتد هیجان فروش در بازار افزایش خواهد یافت و قیمت دلار می‌تواند به کف 50 هزار تومان برود و برای ورود به دامنه 40 هزار تومان تلاش کند.

به عقیده آن‌ها این تنها موضوعی است که می‌تواند قیمت دلار را وارد دامنه 40 هزار تومان کند. همچنین آن‌ها می‌گویند ماندگاری قیمت دلار در دامنه 40 هزار تومان پایین است چرا که در آن سطوح خریدار وارد بازار می‌شود.

معامله‌گران فنی معتقدند اگر قیمت دلار امروز سطح حمایتی 50 هزار تومان را حفظ کند می‌تواند با افزایش وارد کانال 51 هزار تومان شود. البته قیمت دلار در پشت‌خط سیگنال ورود به کانال 51 را داده و قیمت دلار هرات تا قبل از نرخ‌دهی درهم می‌تواند برای ورود به آن تلاش کند.

پس از نرخ‌دهی درهم اگر قیمت این ارز در بازار بالای 14 هزار تومان تثبیت دهد، تثبیت قیمت دلار هم در کانال 51 هزار تومان میسر می‌شود. اما در صورتی که قیمت دلار امروز مرز حمایت 50 هزار و 700 تومان را از دست بدهد، حمایت بعدی 50 هزار و 200 تومان است.