به گزارش اکوایران، آن‌طور که بازیگران ارزی مدعی بودند هر برگ اسکناس آمریکایی امروز با ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان آغاز به کار کرد و در نیمه ظهر امروز دوباره در سراشیبی افتاد و تا ۵۱ هزار و ۳۲۰ تومان پایین آمد.

 البته قیمت دلار در بازار ارز هرات امروز با گپ مثبت باز شد و ۲۰۰ تومان بالاتر از روز قبل راهی بازار شد؛ اما در نیمه ظهر امروز نسبت به‌ روز قبل رنج شد و با ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. در کنار هرات، امروز نرخ حواله درهم نیز نسبت به‌روز قبل ثابت ماند و با ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش رسید.

بازار در انتظار یک سخنرانی

 به‌ عبارت‌ دیگر ثبات دلار هرات و نرخ حواله درهم و از طرفی کاهش قیمت دلار در تهران در شرایطی است که اخبار امروز موجب افزایش سردرگمی‌ها درباره آینده جنگ غزه شده است. آن‌طور که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند قرار است «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، در روز جمعه (سوم نوامبر، ۱۲ آبان) سخنرانی کند. حال فعالان سیاسی و اقتصادی سؤالاتی در ذهن دارند که حسن نصرالله چه خواهد گفت؟ چرا روز جمعه برای این سخنرانی انتخاب شده است؟ چه رخ‌داده و چه تحولی ممکن است تا جمعه در میدان نبرد یا میز دیپلماسی رخ دهد.

 از سوی دیگر، امروز ایرنا خبرگزاری دولت خبر داد که انصارالله یمن اعلام کرده که بزرگ‌ترین حمله موشکی که تابه‌حال به اسرائیل دیده نشده را ساعت ۱۳:۰۰ انجام خواهند داد و آن را به‌صورت زنده پخش خواهند کرد. 

 در بازار طلا هم قیمت اونس طلا روز گذشته تا ۲۰۰۹ بالا رفت؛ اما دوباره به کانال ۱۹۹۰ دلار برکشت و با ۱۹۹۵ دلار به فروش رسید. امروز هم قیمت طلا جهانی در حدود ۱۹۸۴ دلار به فروش رسید.

قیمت طلای ۱۸ عیار امروز تا سطح ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتویمان رشد کرد؛ اما در زمان‌نگارش این گزارش قیمت طلا با رشد تقریباً ۴ هزارتومانی نسبت به‌روز قبل بر روی ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۸۰۰ قرار گرفت.

 بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت سکه امامی روز سه‌شنبه ۹ آبان هم‌زمان با رشد قیمت دلار تا سطح ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پیشروی کرد؛ اما در بازار امروز با کاهش ۲۰۰ هزارتومانی به نیمه کانال ۲۹ میلیون تومان برگشت.