به گزارش اکوایران، پس از بی نتیجه ماندن دور اول مذاکرات دوحه قیمت دلار افزایش یافت ولی با قرارگرفتن در کانال جدید قیمتی احتیاط به بازار ارز برگشت. گفته شده مذاکرات دوحه بعد از سفر بایدن به خاورمیانه از سر گرفته خواهد شد. امکان مذاکره مجدد و احتمال  افزایش سخت گیری بازار ساز در محدوده  قیمتی جدید معاملات را به عقب راند.

معامله گران درهم که عمدتا واردکنندگان بازار هستند امروز از موقعیت خرید عقب نشینی کردند. کاهش قیمت درهم باعث شد نرخ برابری درهم به دلار با نرخ دلار آزاد به تعادل برسند و انتظارات افزایشی در بازار ارز را متوقف کند.

دلار سلیمانیه هم در معاملات امروز کمتر از تهران معامله شد که منعکس کننده سیگنال کاهشی به بازار ارز است.  بر خلاف عقب نشینی قیمتی در بازار آزاد، قیمت دلار رسمی امروز افزایش یافت. 

دلار بازار متشکل که  تمام این هفته را در پله ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان تومان نوسان کرده امروز پشت مرز قیمتی جدید متوقف شد. دلار متشکل امروز  در قیمت ۲۷۸۹۱ تومان روی تابلوی صرافی ثبت شد.

دلار صرافی ملی هم امروز ۲۷ هزار و ۷۵۳ تومان برای فروش درج شد.

بررسی رفتار طلا

قیمت اونس طلا بعد از جلسه مقامات بانک مرکزی اروپا در سینترای پرتغال افزایش یافت. مقامات بانک مرکزی در این جلسه تاکید کردند که افزایش نرخ بهره و تشدید سیاستهای انقباضی را برای کنترل تورم ادامه خواهند داد. با این اظهار نظر، احتمال افزایش ۷۵ صدم درصدی نرخ بهره در جلسه بعدی فدرال رزرو تقویت شد و شاخص دلار افزایش یافت. با تقویت دلار، ارزش اونس طلا که رابطه معکوس با شاخص دلار دارد کاهش یافت و پایان هفته در محدوده ۱۸۱۰ دلار بسته شد.

با کاهش قیمت اونس حباب سکه امامی در معاملات پنج شنبه و شنبه بیشتر شد.

 قیمت سکه امامی امروز با عقب نشینی ۳۰۰ هزار تومانی در محدوده ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قرار گرفت.