به گزارش اکوایران، بازارها در یک دامنه مشخص بالا و پایین می‌شوند. به عقیده آن‌ها این رفت و برگشت‌ها برای این است که تکلیف روند مشخص شود. قیمت دلار هرات در 51 هزار و 350 تومان بازگشایی کرد و بین 51 هزار و 100 تومان تا 51 هزار و 400 تومان نوسان داد.

برخلاف روز گذشته نوسان قیمت در روز چهارشنبه بیشتر به سمت پایین بود. دوباره بعد از معاملات روزانه که نرخ نقدی نیامد قیمت دلار فردایی در این بازار شروع به افزایش کرد و به 51 هزار و 600 تومان رسید و در شکستنش هم ناکام ماند. قیمت درهم امارات در 14 هزار و 100 تومان بازگشایی کرد و با افزایش به 14 هزار و 120 تومان رسید که نسبت به قیمت روز سه‌شنبه افزایشی بود. با این قیمت درهم، دلار 51 هزار و 800 تومان برآورد می‌شود.

قیمت سکه نقدی نوسان خاصی نداشت و در حوالی 29 میلیون و 600 هزار تومان در معامله بود. این در حالی است که قیمت سکه فردایی برخلاف تمامی بازارها دوباره با افزایش وارد کانال 31 میلیون تومان شد. طلای آبشده هم بین 10 میلون و 700 تا 10 میلیون و 900 هزار تومان نوسان داد و آبشده هم مثل دلار بیشتر به سمت پایین بود.

خبر جنگی در بازار کم شد

در روز چهارشنبه از جنگ خبر خاصی نیامد و بیشتر تحلیل‌ها درمورد جمعه‌ بود. معامله‌گران معتقدند اگر در روز جمعه حزب‌الله لبنان وارد جنگ شود هیجان به بازار برمی‌گردد. چند خبر داخلی در بازار دست به دست می‌شد و مورد توجه معامله‌گران بود. حسن روحانی گفته دلار را 15 هزار تومان تحویل می‌دادیم اگر در بازار تزریق می‌کردیم.

مدیر عامل بانک ملت هم گفته اولین اوراق مرابحه ارزی را با دستور رئیس کل بانک مرکزی به مبلغ 200 میلیون دلار در هفته آینده منتشر می‌کنیم. در مورد جزییات قیمتی و تاریخ سررسید آن صحبتی نشده بود و تحلیل بازار در مورد اوراق مرابحه این بود که شما به جای دلار سهمیه، ‌اوراق بخرید. معامله‌گران معتقدند خبر خاصی نیست و با توجه به سابقه این چنین طرح‌هایی، بعید است استقبال زیادی شود.

یک خبر هم به بازار آمد که در روز چهارشنبه 2 فعال غیرمجاز ارزی در تهران دستگیر شد. فرق این خبر با دفعات قبل این بود که علاوه بر ارز و سکه،‌از این دو نفر لپ‌تاپ، آی‌پد،‌ گوشی تلفن همراه و پولشمار کشف شده است. معامله‌گران می‌گفتند طرز نوشتن خبر به گونه‌ای است انگار اسلحه کشف کردند.

همچنین در روز چهارشنبه شاهد اختلال در سامانه‌های ساتنا و پایا بودیم که معامله‌گران می‌گفتند قطع شدن این سامانه‌ها موجب اختلال در معاملات هم شد. علاوه بر این سایت‌های چارت‌دهی سکه در روز چهارشنبه از کار افتادند که جالب توجه بود.

در مجموع در بازار چهارشنبه شاهد بلوکه سنگین بودیم که به واسطه آن فروش در بازار سود می‌دهد. معامله‌گران می‌گفتند بلوکه‌ را در روز چهارشنبه بالا بردند چرا که در آخر هفته بلوکه نداریم.

نکته بازار این بود که گفته می‌شد یکی از اتاق‌های هرات بعد از زلزله پول معامله‌گران را بالا کشیده است.