به گزارش اکوایران، معامله‌گران می‌گویند بازار ارز و سکه حمایتشان را حفظ کردند اما در شرایط فعلی اکثرا سیگنال فروش می‌دهند و کمتر کسی به خرید فکر می‌کند.

همان‌طور که قبلا گفتیم بازار ارز هرات هر روز  سقف پایین‌تری را به ثبت می‌رساند و امروز سقف دلار در هرات 51 هزار تومان شد. قیمت دلار هرات در 51 هزار تومان شروع به کار کرد و در ابتدا درگیر این بود که از این مرز عقب نشینی کند اما در ادامه با کاهش در مرز حمایت 50 هزار و 800 تومان بسته شد. در پشت خط در ابتدا حتی مرز حمایت از دست رفت اما نتوانست تثبیت بدهد و دوباره به بالای آن برگشت. قیمت درهم در کف کانال 14 هزار تومان بازگشایی کرد و با افزایش 40 تومانی در 14 هزار و 40 تومان به کار خودش پایان داد. قیمت سکه هم مثل درهم افزایشی بود و با رشد 100 هزار تومانی در 29 میلیون و 100 هزار تومان بسته شد. قیمت سکه رفاه بالاتر از تمامی بازارها بود و در 29 میلیون و 140 هزار تومان معامله می‌شد. در مجموع در بازار چهارشنبه حمایت‌ها حفظ شدند و هر بازار راه خودش را رفت. 

از لحاظ خبری باتوجه به اخبار موجود، معامله‌گران تصور می‌کنند درحال نزدیک شدن به آتش‌بس هستیم. آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شده بایدن از نتانیاهو خواسته برای پیشبرد آزادی اسرا جنگ را سه روز متوقف کند. المیادین هم مدعی شده احتمالا طی چند روز آینده آتش بس برقرار می‌شود. معامله‌گران معتقدند با به انجام رسیدن آتش‌بس احتمالا شاهد هیجان و کاهش بیشتر در بازارها باشیم.

یک خبر هم از کاهش صادرات نفت در بازار چهارشنبه مورد توجه معامله‌گران بود. موسسه کپلر گفته صادرات نفت ایران در اکتبر 450 هزار بشکه در روز کاهش یافته و  به 1 میلیون بشکه در روز رسیده ، چرا که به نظر می‌رسد مشتریان حداقل در کوتاه مدت ریسک گریزتر شده‌اند.

یک خبر هم درمورد شرط جدید دریافت ارز با کارت ملی بود. برخی رسانه‌ها مدعی شدند که بانک مرکزی اعلام کرده پرداخت ارز سهمیه‌ای با کارت ملی مشروط و منوط به افتتاح حساب ارزی در شعبه و درخواست‌کنندگان باید این حساب را داشته باشند. معامله‌گران می‌گفتند این شرط جدیدی نیست و از ابتدای 1402 درحال اجراست، اگر هم صرافی‌ای بدون حساب ارزی می‌داده خلاف قانون بوده. آن‌ها تصور می‌کنند این خبر برای کلیک گرفتن سایت‌ها بوده.

با رسیدن قیمت‌ها به مرزهای حمایت، شانتاژ در بازار زیاد شده بود. یکسری ها می‌گفتند بفروش زیر حمایت رفته، یکسری‌ها می‌گفتند بخر حمایت شده، یکسری‌ها هم از روز سه‌شنبه می‌گویند سکه به کانال 28 میلیون رفته که این اتفاق نیفتاده. خلاصه هرکسی باتوجه به پوزیشن خود سیگنال می‌داد. باتجربه‌های بازار توصیه می‌کردند در جو موجود، نه کاملا نقد باشید و نه کاملا روی مال، که جا می‌مانید.

تحلیلگران تکنیکال می‌گویند اگر محدوده حمایتی 1958 تا 1962 دلاری از دست برود باتوجه به شل بودن بازار دلار، می‌توانیم شاهد عقب‌نشینی سکه از کانال 29 میلیون باشیم. اگر این کانال سکه از دست برود اولین حمایتش 28 میلیون و 800 هزار تومان است و حمایت مهم‌ترش حول 28 میلیون و 500 تا 600 هزار تومان. اکثر معامله‌گران در روز چهارشنبه معتقد بودند که بازار به کاهش خودش ادامه می‌دهد و سیگنال فروش می‌دادند. اما یکسری‌ها که ریسک‌پذیرتریند معتقدند جایی که همه می‌فروشند تو بخر. به عقیده این‌ها قیمت‌ها در محدوده‌های پایینی واگرایی مثبت دارد و روند می‌تواند برگردد.