مهران محرمیان، معاون بانک مرکزی در حوزه فناوری‌های نوین با بیان اینکه کار تنظیم‌گر قضاوت است گفت: در بانک مرکزی روال طولانی برای رسیدن به یک تصمیم وجود دارد. در نهایت هم از بازخوردها استفاده می کنیم.

محرمیان، درباره مشکل اصلی تنظیم‌گر گفت: «واقعیت این است که نمی‌شود رضایت همه ذینفعان را کسب کرد و علتش این است که منافع ذینفعان گاه با هم در تضاد است.»

او افزود: چالش ما در این حوزه تناسب بین بازیگران است. اینجاست که نقش نهادهای صنفی مهم می‌شود. نظام صنفی رایانه‌ای در اینجا نقش مهمی دارد. از یک طرف همیشه یکسری مخاطرات وجود دارد؛ گاه مخاطرات امنیتی مانند لو رفتن داده‌های مشتریان و نقض حریم خصوصی است و دیگری تطابق با مقررات مانند مبارزه با پول‌شویی. اگر نتوانیم نقطه بهینه‌ای بین اینها برقرار کنیم، کارمان را درست انجام نداده‌ایم. این چیزی است که از بیرون کمتر دیده می‌شود.

او در پایان گفت: صحبت از تنظیم‌گری هوشمند یعنی همه‌چیز باید داده‌محور باشد. اگر‌ فکر می‌کنید تخلفی صورت گفته این تخلف چقدر است؟ بسیاری از این فین‌تک‌ها قاچاق ارز می‌کنند ولی نمی‌دانند که قاچاق ارز می‌کنند. این تخلفات باید احصا شود. اکثر کسانی که در این صنعت هستند دنبال تخلف نیستند و ما هم دنبال این هستیم که تخلف حداقل شود. تنظیم‌گری داده‌محور پیش‌زمینه تنظیم‌گری هوشمند است. باید داده در اختیار بانک مرکزی قرار گیرد و ساختار بانک مرکزی حول محور داده شکل بگیرد.