به گزارش اکوایران، آخرین گردهمایی سیاست پولی فدرال رزرو در سال ۲۰۲۳ در روز قبل به پایان رسید.

در این جلسه تصمیم بر آن شد که نرخ بهره معیار در همان سطح ۵.۲۵  تا ۵.۵ درصد بدون تغییر باقی بماند. این رویکرد یک رویکرد محتاطانه و  بی‌طرفانه برای کنترل تورمی است که در سال ۲۰۲۲  به سقف خود رسیده است.

فدرال رزرو  در بیانیه خود، تورم را همچنان بالا دانست ولی در ادامه توضیح داد که کاهش تورم از سال قبل نشان‌دهنده اعتماد به اقدامات فدرال رزرو است که نشان دهنده اعتماد به چشم انداز پیش‌رو است. داده‌های کار ایالات متحده که بهتر از پیش‌بینی‌ها بود وضعیت مطلوب و بهتر از انتظار بازار کار را نشان داد.

به‌طورکلی تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ با بهبود چشم انداز بهتر شد. داده‌های ایالات متحده نشان می‌دهد که در افق بلندمدت احتمالا رکورد گریبان‌گیر اقتصاد آمریکا نخواهد بود.

داده‌های بازار کار چشم‌‌انداز بیکاری در سال جاری و سال آتی را تغییر نداده است و این چشم‌انداز برای سال جاری ۳.۸ درصد و برای سال آتی ۴.۱ درصد است. میزان تورم در سال جاری حدود ۳.۷ درصد است و انتظار می‌رود که تورم در سال ۲۰۲۴ تا محدوده ۲.۴ درصد کاهش یابد که کمتر از پیش‌بینی قبل است.

در حالی‌که سیاست‌گذاران پیش‌بینی می‌کردند هزینه استقراض برای پایان سال در محدوده ۵.۵ تا ۵.۷۵ درصد باشد اما اکنون هزینه استقراض در محدوده ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد است.  

 پیش‌بینی‌های فدرال رزرو کاهش نیم درصدی نرخ بهره برای سال بعد را تایید می‌کند.  شاخص دلار در روز قبل کاهش یافت و در نقطه مقابل اونس طلا با یک جهش قابل توجه تا کانال ۲ هزار دلار بالا رفت و در محدوده دو هزار و سی دلاری قرار گرفت.

با افزایش قابل توجه اونس طلا پیش‌بینی می‌شود که قیمت طلا و سکه در روز جاری افزایش پیدا کند.

اونس طلا‌‌ به دنبال کاهش شاخص دلار تقویت شد و همزمان با جلسه فدرال رزرو رشد خوبی را تجربه کرد.

طلای داخلی از حالت رنج خارج می‌شود؟

به نظر می‌رسد در روز جاری با پشتوانه طلای جهانی، سکه امامی و طلای آب شده از محدوده رنج خارج شوند طلای آب‌شده در گام اول می‌تواند تا محدوده ده میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش یابد و‌ پس از آن نیز کانال ده میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی را پیش‌رو‌ دارد. سکه امامی هم می‌تواند تا نیمه کانال ۲۹ میلیون تومان افزایش یابد‌.

بازدهی بورس منفی شد

بازار سرمایه پس از شکست مقاومت دو‌میلیون و صد هزار واحدی با حفظ این حمایت به نظر می‌رسد در حال تثبیت بالای مقاومت شکسته شده است.

ارزش معاملات خرد در هفته جاری کاهش یافت و بازدهی بازار سرمایه به منفی ۰.۵۹ درصد رسید.

لایحه بودجه در هفته جاری رد شد و دولت باید طی یک هفته با انجام اصلاحات لایحه جدید را تقدیم مجلس کند که باید دید کلیات لایحه جدید میتواند بورس را سبزپوش کند