به گزارش اکوایران، روز گذشته به دنبال افزایش قیمت طلای جهانی تا سطح ۲۰۷۸ دلار، قیمت سکه در تهران ترمز برید و به ۳۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید. این در حالی بود که روز دوشنبه قیمت سکه امامی در حدود ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بسته شده بود. 

با این حال نرخ طلا شب گذشته در سراشیبی افتاد و تا ۲۰۵۸ دلار پایین‌ آمد و بامداد امروز قیمت اونس طلا با ۲۰۶۴ دلار به فروش رسید که در مقایسه با صبح دیروز ۱۴ دلار کاهش را نشان می‌دهد. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد همزمان با ریزش قیمت طلا، قیمت سکه امامی هم در معاملات پشت خطی سه‌شنبه شب عقب‌نشینی کرد و کانال ۳۰ میلیون تومان را از دست داد. آنطور که برخی از معامله‌گران شب گذشته مدعی بودند قیمت سکه امامی با ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به کار خود خاتمه داد که نسبت به عصر سه شنبه ۲۵۰ هزار تومان ارزان شده بود. 

در همین راستا، تحلیلگران اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که قیمت سکه امامی در بازار امروز چهارشنبه 13 دی ماه احتمالا نزولی خواهد شد. البته دسته‌ای دیگر از تکنیکالیست‌ها می‌گویند که سکه به سقف کانال نزولی خودش نفوذ کرده و همین امر موجب شده که بازار سکه طوفانی شود.

همچنین اندیکاتور ایچی کومو حدود ۲۴ روز بود که فلت و فشرده شده بود و حمایت‌های ایچی کومو تقریبا منطبق شده بود.‌ در این حالت گفته می‌شود از نظر نموداری فنر در حال جمع شدن است و احتمال رشد بالاست. در چنین شرایطی احتمال رشد مثبت در سکه وجود دارد تا فنر قیمتی و هیجان خرید تخلیه شود.