به گزارش اکوایران  بازار سکه روز گذشته شاهد کاهش مختصر قیمت سکه امامی بود. این فلز گران‌بهای داخلی روز چهارشنبه با ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بسته شد که نسبت به روز سه‌شنبه ۵۰ هزار تومان پایین‌تر بود. در معاملات پشت‌خطی چهارشنبه شب هم قیمت سکه امامی تغییر چندانی نکرد و ثابت ماند. 

اما قیمت طلای جهانی به سمت پله‌های بالاتر خیز برداشت و همین اتفاق می‌تواند تا حدودی بر روی قیمت سکه امامی در روز پنجشنبه ۷ دی ماه تاثیر بگذارد. قیمت اونس طلا بامداد امروز تا سطح ۲۰۸۷ دلار بالا رفته بود که در مقایسه با روز قبل تقریبا ۹ دلار افرایش را نشان می‌دهد . 

فعالان اقتصادی معتقدند خوش‌بینی سرمایه‌گذاران نسبت به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه مارس ارزش دلار و اوراق بهره خزانه‌داری را کاهش داده است. 

از سوی دیگر به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز جمعه و پایین‌تر از حد انتظار بودن شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور، احتمال آسان شدن سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا را بالا رفته و قیمت طلا را افزایش داده است. همچنین تنش‌ها در خاورمیانه ادامه دارد که تقاضا برای طلا را به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش می‌دهد. فارغ از بازار طلا قیمت دلار هم در ابتدای کانال ۵۰ هزار تومان قرار دارد و حاضر به عقب نشینی از این خاکریز نیست. 

از نظر تکنیکالیست‌ها محدوده ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا محدوده ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مقاومت سکه امامی در سقف کانال است.  همچنین در حال حاضر اولین حمایت مهم سکه امامی محدوده ۲۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان است که هم سطح حمایت ۲۳ درصدی فیبوناچی است. در صورتی که سکه مقاومت محدوده سقف کانال را بشکند می‌تواند به عنوان لیدر در بازار ارز و طلا عمل کند.