به گزارش اکوایران، پس از انتشار خبر مالیات جدید بر طلا سیگنال‌هایی مبنی بر اعتصاب طلافروشان منتشر شد. بررسی‌های به‌عمل‌آمده از بازار طلا نیز گویای آن است که برخی از بنگاه‌های خرید و فروش طلا در حالت نیمه‌تعطیل قرار دارد. البته روز گذشته خبرها در مورد سامانه تجارت ضد و نقیض بود.

 روابط‌عمومی اتحادیه طلا و جواهر مشهد در اطلاعیه‌ای اعلام کرده باتوجه‌به برگزاری جلسه امروز مورخه ۱۴۰۲/۱۰/۵ در محل اتاق اصناف مشهد در خصوص ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت با حضور مسئولان محترم بازرسی صنعت و معدن در خصوص اجرای تبصره ۴ ماده ۱۸ (ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت) این موضوع جهت بررسی و پیگیری بیشتر فعلاً بااطلاع ثانوی متوقف گردید، لذا از همکاران عزیز صنفی خواهشمندیم نسبت به بازگشایی هرچه سریع‌تر واحدهای صنفی خود اقدام نمایند.

از سوی دیگر معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی این خبر را تکذیب کرد و در اعلام کرده اجرای طرح ضوابط اختصاصی ذیل ماده ۲ قانون الحاقی تبصره ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این استان، ویژه فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها در دست اجرا است و توقف آن صحت ندارد.

همچنین، دیروز طلافروشان با رئیس سازمان امور مالیاتی برای رفع مسائل مالیاتی دیدار کردند و مقرر شد تا کارگروهی ویژه به منظور بررسی، ارزیابی و رفع مشکلات مودیانی که پرونده‌هایی در مرحله حاد دارند، با حضور نمایندگان اتاق اصناف تهران، صنف و سازمان امور مالیاتی در قالب کارگروهی ویژه بازخوانی شده و تصمیم‌های مقتضی اتخاذ شود.

روز گذشته قیمت اونس طلای بالای 2061 دلار معامله شد بررسی‌ها نشان می‌دهد که با جهش قیمت اونس طلا، قیمت سکه امامی بار دیگر ترمز برید و تا نیمه کانال 29 میلیون تومان بالا رفت. 

در همین راستا شب گذشته هم قیمت طلای جهانی تا 2069 دلار پیشروی کرده بود اما دوباره برروی 2064 دلار قرار گرفت که نسبت به دیروز رنج بود. قیمت هم در معاملات پشت خطی سه شنبه شب با 29 میلیون و 400 هزار تومان بسته شد. 

فعالان اقتصادی معتقدند سکه اگر از مرز ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عقب نشینی کند، احتمال کاهش قمیت سکه در روز جاری وجود دارد. از سوی دیگر  مقاومت نیمه کانال ۲۹ میلیون تومانی فعلا محدوده حصر سکه امامی شده است.