به گزارش اکوایران، در بازار امروز سه‌شنبه ۱۹ دی‌ماه برخی از معامله‌گران مدعی بودند که نرخ حواله درهم رشد کرده است. قیمت درهم روز گذشته با ۱۳ هزار و ۹۷۰ تومان بسته شد و در بازار امروز با ۱۴ هزار و ۲۰ تومان بازگشایی شد.

قیمت درهم در نیمه ظهر بنابر ادعای معامله‌گران تا ۱۴ هزار و ۱۲۰ تومان بالا رفت. با این قیمت درهم، نرخ برابری آن به دلار ۵۱ هزار و ۸۶۲ تومان است. برخی‌ها می‌گفتند درهم لیدر شده و به سایر بازارها خط‌دهی می‌کند. 

در همین راستا قیمت دلار در هرات از مرز ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان بالا رفت و به ۵۰ هزار و ۶۸۰ تومان رسید؛ در تهران هم نرخ دلار با ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان شروع به کار کرد و ظهر بر روی ۵۱ هزار و ۵۰ تومان قرار گرفت.

پیش از شروع معاملات نقدی امروز برخی از فعالان بازار پیش‌بینی کرده بودند که اگر قیمت دلار هرات از مرز مقاومت ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان عبور کند مرز مقاومت بعدی آن ۵۰ هزار و ۷۵۰ تومان خواهد بود. به باور این دسته مرز حمایت دلار هرات ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان است که اگر از دست برود قیمت دلار هرات می‌تواند تا کانال ۴۹ هزار تومان عقب‌نشینی کند.

رشد طلا در بازار جهانی

فارغ از ارز، امروز قیمت‌ها در بازار طلا و سکه هم صعودی بودند. قیمت اونس طلا امروز با ۲۰۳۷ دلار به فروش رسید که در مقایسه با روز گذشته ۱۰ دلار افزایش را نشان می‌دهد. بررسی بازار جهانی طلا حکایت از آن دارد که کاهش انتظارات تورمی مصرف‌کننده در ایالات متحده یکی از عوامل صعود قیمت طلای جهانی و تضعیف دلار بوده است. از سوی دیگر طبق اعلام فدرال رزرو نیویورک، پیش‌بینی مصرف‌کنندگان آمریکایی از تورم در کوتاه‌مدت در دسامبر به پایین‌ترین سطح در نزدیک به سه سال گذشته رسیده است که این امر به نفع بازار طلا بوده است.

آن طور که رویترز نوشته سرمایه‌گذاران در حال حاضر در انتظار گزارش تورم قیمت مصرف‌کننده آمریکا در روز پنجشنبه در خصوص شفافیت بیشتر در مورد مقیاس و عمق کاهش نرخ بهره فدرال رزرو هستند.

تکنیکالیست‌ها معتقدند طلای جهانی در حال حاضر مرز مقاومتی ۲۰۴۰ دلار را پیش روی خود دارد که درصورتی‌که بالای این مرز برسد قیمت طلا می‌تواند در مراحل بعد به سمت ۲۰۶۰ دلار گام بردارد.

به عقیده این دسته مرز ۲۰۲۰ دلار برای طلای جهانی درصورتی‌که آن را از دست دهد قدرت جناح کاهشی بازار تقویت خواهد شد و ممکن است فشار فروش در بازار زیاد شود و طلا به سمت ۲ هزار دلار عقب‌نشینی کند.

در بازار داخلی هم قیمت طلا ۱۸ عیار بنا بر اعلام سایت اتحادیه طلا تا ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۸۰۰ تومان بالا رفت؛ اما در زمان تدوین این نگارش با ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد که در مقایسه با روز دوشنبه ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان رشد کرده است.

همچنین طبق اعلام سایت اتحادیه طلا، نرخ سکه امامی به ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. روز گذشته قیمت سکه امامی در حدود ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بسته شده بود. نکته جالب بازار سکه این است که سکه رفاه امروز به ۳۰ میلیون و ۹۰۹ هزار تومان رسید. روز گذشته نرخ سکه رفاه با ۳۰ میلیون و ۴۱۴ هزار تومان بسته شده بود.