قیمت دلار در روز سه‌شنبه با افزایش وارد کانال جدید شد. قیمت دلار هرات وارد کانال 54 هزار تومان شد و قیمت دلار تهران و قیمت دلار سلیمانیه هم در روز سه‌شنبه سوم بهمن 1402 به کانال 55 هزار تومان رسیدند. با افزایش قیمت دلار در هفته اول بهمن، نرخ در حال نزدیک شدن به سقف سال 1402 است که در اردیبهشت ماه به ثبت رسانده بود. به عقیده معامله‌گران دو عامل در روز سه‌شنبه منجر به نوسان بیشتر قیمت دلار شد؛ اولی روند صعودی قیمت حواله درهم امارت بود و دلیل دوم به گپ مثبت قیمت سکه رفاه برمی‌گشت. قیمت سکه رفاه در روز سه‌شنبه با گپ مثبت در کانال 33 میلیون بازگشایی کرد.

دلار هرات در قیمت 53 هزار و 400 تومان شروع به کار کرد و پس از شروع روند صعود قیمت درهم در حوالی ساعت 12 با افزایش از مرز مقاومت 53 هزار و 600 تومان عبور کرد. در ادامه قیمت دلار هرات با افزایش در 53 هزار و 900 تومان به کار خود پایان داد. با این حال دلار فردایی در کانال 54 هزار بود و در پشت خط سه‌شنبه به 54 هزار و 200 تومان رسید.

درهم امارات در روز سه‌شنبه در قیمت 14 هزار و 870 تومان آغاز به کار کرد و با افزایش 170 تومانی در 15 هزار و 40 تومان بسته شد. قیمت دلار برآورد شده از درهم 55 هزار و 196 تومان شده است که با قیمت دلار هرات شکاف نزدیک به هزار تومانی دارد.

تتر نیر در روز سه‌شنبه با افزایش بیش از هزار تومانی قیمت از 54 هزار و 700 تومان به 55 هزار و 800 تومان رسید ولی در عبور از این مرز ناکام ماند.

در پشت خط سه‌شنبه صحبت‌های محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی مورد توجه بود. فرزین گفته  تحولات منطقه بر بازار‌های مالی خاورمیانه و به تبع آن بازار‌های مالی کشور ما تاثیرگذار بوده است، ولی با توجه به وضعیت بسیار مطلوب منابغ ارزی کشور در مقایسه با سال‌های گذشته، این نوسانات زودگذر خواهد بود. رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به توان سامانه‌های نظارتی بانک مرکزی گفت: امروز در بانک مرکزی این توانایی را داریم افرادی که با نرخ‌های غیرعادی سعی در ایجاد التهاب در بازار ارز و آسیب زدن به نظام اقتصادی کشور را دارند را رصد و شناسایی کنیم اعداد بالای که توسط سودجویان معامله می‌شود به زودی شناسایی می‌شود و واحد‌های پولشویی ورود می‌کنند و به وظیفه خود در زمینه مسدود سازی حساب‌های ریالی و ارزی آنان عمل خواهند کرد.

به عقیده معامله‌گران این صحبت‌های فرزین درمورد پولشویی شبیه توییت رئیس کل بانک مرکزی در ماه اردیبهشت و در سقف قیمت دلار بوده است. در آن توییت فرزین نوشته: خطاب به فعالان اقتصادی کشور: نمی‌توان ارز را از بازار غیررسمی دریافت کرد و همزمان به چشم‌داشت تخصیص ارز منتظر ماند تا مابه‌التفاوت آن را به‌دست آورد! سیاست بانک مرکزی کوچک‌سازی بازار غیررسمی است. ورود به بازار غیر رسمی معادل پولشویی است و موجب اخلال در نظام اقتصادی می‌شود.

تحلیل‌گران فنی معتقدند قیمت دلار برای نوسان باید از سد مقاومت 54 هزار و 400 تومان عبور کند و در صورت تثبیت در بالای این مرز می‌تواند به روند خود ادامه دهد. اما اگر دلار از این مرز عبور نکند اولین حمایت 54 هزار و حمایت مهمتر آن 53 هزار و 800 تومان است که در صورت ریزش شارپ حتی می‌تواند به سمت کف کانال 53 هزار تومان برود.