به گزارش اکوایران، قیمت طلا در روز سه‌شنبه (24 بهمن) به کمتر از 2 هزار دلار به ازای هر اونس سقوط کرد.

به نوشته رویترز، قیمت فلز زرد در روز سه‌شنبه به کمترین سطح خود در دو ماه گذشته رسید زیرا گزارش قوی‌تر از حد انتظار از تورم آمریکا باعث شده احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره از سوی فدرال رزرو کمتر و کمتر شود.

طبق گزارش‌ها،‌ قیمت لحظه‌ای طلا طی امروز 1/4 درصد کاهش یافت و به 1990 دلار به ازای هر اونس رسید که کمترین سطح آن از 13 دسامبر است. همچنین قیمت آتی طلا با افت 1/4 درصدی به 2 هزار و 3 دلار به ازای هر اونس رسید.

داده‌ها حاکی از آن است که در بحبوحه افزایش هزینه‌های خانه و مراقبت‌های بهداشتی در آمریکا، قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان ایالات متحده در ماه ژانویه بیشتر از حد انتظار افزایش یافته است.

تای وانگ - تحلیل‌گر مستقل فلزات مستقر در نیویورک - اعلام کرده: «این گزارش مطابق با انتظار بازار نبود. تورم سرسخت باعث شده شانس کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا در ماه می به کمتر از 50 درصد کاهش پیدا کند.»

پس از انتشار اطلاعات مربوط به تورم آمریکا،‌ معامله‌گران انتظار دارند سیاست‌گذاران فدرال رزرو پیش از کاهش نرخ بهره تا ماه ژوئن صبر کنند. در عین حال،‌ نرخ بهره بالا باعث می‎‌شود هزینه‌های نگهداری طلا نیز افزایش پیدا کند.

به دنبال انتشار اطلاعات مربوط به تورم، شاخص دلار با رشد 0/7 درصدی روبه‌رو شد و به بالاترین سطح سه‌ماهه خود در برابر ارزهای اصلی دیگر رسید؛ اتفاقی که باعث شده هزینه طلا برای افرادی که از ارزهای دیگر استفاده می‌کنند، افزایش یابد. بازده اوراق خزانه‌داری 10 ساله آمریکا هم با افزایش همراه شده است.

سرمایه‌گذاران اکنون بر گزارش‌های مربوط به اطلاعات خرده‌فروشی و شاخص قیمت تولیدکننده متمرکز شده‌اند که قرار است به ترتیب در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر شوند. بازار همچنین اظهارات مقامات فدرال رزرو طی این هفته را با دقت زیر نظر خواهد گرفت.

چندین مقام بانک مرکزی آمریکا از جمله جروم پاول - رئیس‌ فدرال رزرو - هفته گذشته اعلام کردند که پیش از اقدام برای کاهش نرخ بهره،‌ خواستار شواهد بیشتری درباره ادامه کاهش نرخ تورم هستند.