به گزارش اکوایران، بازار سکه روز گذشته روند نامتوازنی را ثبت کرد. صبح دیروز قیمت سکه تا سطح 36 میلیون و 100 هزار تومان پایین آمد اما در ادامه معاملات قدرت افزایشی‌ها بیشتر شد و سکه به سطح ۳۶ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید که نسبت به روز یکشنبه 100 هزار تومان بالاتر بود.

این پایان ماجرا نبود و جناح افزایشی بازار در معاملات پشت‌خطی دوشنبه شب هم قدرت‌نمایی کردند. آن‌طور که دسته‌ای از معامله‌گران مدعی بودند قیمت سکه امامی در بازار شبانه به مسیر صعودی خود ادامه داد و تا ۳۶ میلیون و 650 هزار تومان پیشروی کرد.

برآوردها نشان می‌دهد در حال حاضر ارزش واقعی سکه (دلاری بر حسب ارزش اونس) در حول‌وحوش ۳۰ میلیون و 864 هزار تومان است. بنابراین می‌توان گفت حباب سکه اکنون در حدود ۱۶ درصد است.

خبر مهمی که  بازار در انتظار آن بوده عرضه سکه تمام در مرکز مبادله است. آنطور که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند مدیریت ارتباطات مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفته قرار است ششمین جلسه حراج سکه طلا امروز سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه برگزار شود. برخی از معامله‌گران هم معتقدند که این خبر ممکن است نوسانات بازار سکه را تحت تاثیر خود قرار دهد. 

البته لازم به ذکر است که  بازار جهانی طلا شاهد ثبات نسبی قیمت اونس طلا در محدوده 2180 دلار است. عده‌ای از سکه‌بازان به روند صعودی قیمت طلای جهانی امیدوارند و در صورتی که طلا در روز جاری برای قیمت دلارساز مخالف بزند احتمالا قدرت کاهشی‌ها تا حدوی تعدیل خواهد شد. 

فعالان بازار معتقدند در صورتی که سکه بالای 36 میلیون و 500 هزار تومان ماندگار شود احتمال اینکه به تدریج به سمت کانال 37 میلیون تومان حرکت کند وجود دارد اما اگر در روز جاری نرخ دلار و طلا نزولی شود این امر ممکن است فشارفروش در بازار را زیاد کند و موجب عقب نشینی سکه تا ابتدای کانال ۳۶ میلیون تومان شود.