به گزارش اکوایران، نگاهی به چارت قیمتی سکه در روزهای پایانی سال قبل حکایت از صعود قیمت سکه امامی دارد.در همین راستا طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر سکه بازان سال ۱۴۰۲ را با رقم ۳۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به پایان رساندند.

در حال حاضر فعالان بازار در خصوص روند حرکتی سکه در اولین روز فعالیت کاری سال جدید پیش بینی های متفاوتی دارند.برخی  مدعی هستند که نرخ دلار در این چند روز اخیر که بازار تعطیل بوده نوسانی شده است!بر این اساس آنها می گفتند این اتفاق ممکن است قیمت سکه را تحت تاثیر قرار دهد.

از سوی دیگر بازار جهانی طلا امروز یکشنبه تعطیل رسمی است و قیمت اونس طلا دیروز با افت تقریبا ۷ دلاری بر روی ۲۱۶۵ دلار قرار گرفت.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند با توجه به قیمت فعلی سکه، سکه بازان امروز مرز مهم ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارند.در صورتی که بر روی این مرز ماندگار شود احتمال ورود سکه به کانال ۳۹ میلیون تومان و حتی نیمه کانال مذکور وجود دارد.

با این حال اگر امروز سکه مرز ۳۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان را از دست دهد ممکن است سکه بازان در گام بعدی به سمت نیمه کانال ۳۸ میلیون تومان عقب‌نشینی کند.