به گزارش اکوایران، طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه امامی دیروز در حول و حوش 36 میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. البته در بازار پشت خطی قیمت این فلز زرد رنگ داخلی به ۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار توان رسید. این اتفاق در شرایطی بود که دیروز ششمین حراج سکه طلا برگزار شد؛ برای اولین بار در این حراج سکه تمام هم فروخته شد.

ششمین حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران با تخصیص ۷۸۳۲ ربع سکه، ۳۰۹۵ نیم سکه و ۳۰۳۲ تمام سکه به پایان رسید.

در شرایط کنونی پیش‌بینی‌ها در مورد قیمت سکه امامی متفاوت است. جناح افزایشی بازار همچنان نسبت به احتمال رشد قیمت سکه امیدوارند. این دسته می‌گویند خبر مهم پشت خطی بازار شب گذشته تمدید وضعیت اضطراری ملی آمریکا در قبال ایران بود. اگر این خبر در روز چهارشنبه در بازار مهم جلوه شود می‌تواند به بازار نوسان دهد.

با این حال در جناح مخالف، عده‌ای با برجسته کردن ریزش قیمت طلای جهانی پیش‌بینی کردند که امروز قیمت سکه امامی احتمالا نزولی خواهد شد. 

قیمت اونس طلا دیروز  به ۲۱۵۳.۰۵ دلار در هر اونس رسید و از رکورد ۲۱۹۴.۹۹  دلاری که در روز جمعه ثبت شده بود، عقب‌نشینی کرد. قیمت اونس طلا امروز چهارشنبه در زمان تدوین این گزارش با ۲۱۵۸ دلار معامله شد که نسبت به روز قبل ۱۷ دلار ریزش کرده است. 

البته برخی هم می‌گویند که در صورتی که نرخ دلار نزولی نشود این امر ممکن است اثر کاهشی قیمت طلا بر روی سکه را تعدیل کند.

در مجموع تحلیلگران اقتصادی می‌گویند سکه در حال حاضر برای رسیدن به مرز ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در تلاش است اما در صورتی که طلا بازار سکه را تحت تاثیر قرار دهد ریزش سکه تا محدوده ۳۶ میلیون ۵۰۰ هزار تومان و حتی پله‌های ابتدای کانال ۳۶ میلیون تومان وجود خواهد داشت.