به گزارش اکوایران، بررسی طلا و سکه در اولین روز هفته جاری حکایت از روند نامتوازن قیمت‌ها دارد. قیمت اونس طلا امروز رشد قابل‌ ملاحظه‌ای را ثبت کرد و از سطح ۲۲۷۸ دلار به ۲۳۳۰ دلار رسید، اما سکه‌بازان برخلاف جهت روزهای گذشته شنا کردند و سکه امامی بعد از چند روز صعود مداوم  نزولی شد.

 به‌ این‌ترتیب سکه امامی که روز پنجشنبه هفته قبل با ۴۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بسته شده بود، دیروز در سایت اتحادیه طلا و جواهر رقم 45 میلیون و 50 هزار تومان را به خود اختصاص داده است.

البته فعالان بازار پیش‌ از این بارها گوشزد کرده بودند که حباب سکه به سطح خطرناکی رسیده و احتمال اصلاح قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده بودند. به عقیده این گروه، نرخ‌های بازار قابل‌اعتماد نیستند.

 فعالان بازار مهم‌ترین علت رشد شارپی قیمت طلای جهانی را تداوم تنش‌های ژئوپلیتیک می‌دانند و معتقدند درگیری‌های اوکراین و جنگ غزه، طلای جهانی را به‌عنوان پناهگاه امن برای سرمایه‌گذاران جذاب کرده است. این دسته از تحلیل‌گران اقتصادی بر این باورند که تا زمانی که جنگ ادامه دارد طلا نیز به شیب مثبت خود ادامه می‌دهد و تا پایان این درگیری‌ها، کمیته فدرال رزرو اقدامات خود را در جهت آغاز سیاست‌های انبساطی اعمال خواهد کرد.

در حالا حاضر گروهی از معامله‌گران معتقدند که با فروکش‌کردن اخبار منفی خاورمیانه احتمال اصلاح قیمت‌ها وجود دارد؛ اما برخی هم باتوجه‌به نوسانات افزایشی طلا و ارز پیش‌بینی می‌کنند که امروز هم احتمالاً بازار شاهد نوسان هیجانی است.

در مجموع فنی‌های بازار می‌گویند سکه برای امروز مرز ۴۵ میلیون  تومان را پیش روی خود دارد که اگر بالای آن ماندگار شود، احتمال رسیدن آن به پله دوم و پنجم کانال یاد شده قوی خواهد شد. با این‌حال اگر مرز یاد شده از دست برود، این امر می‌تواند قدرت کاهشی را بیشتر کند و سکه تا نیمه کانال ۴۴ میلیون تومان عقب‌نشینی کند.