معامله‌گران می‌گویند بازار ارز و سکه در یک بلاتکلیفی به سر می‌برد و فعلا سطوح حمایتی را حفظ کرده است. آن چیزی که باعث شده قیمت دلار و سکه در سطوح بمانند احتمال پاسخ اسرائیل است.

در روز چهارشنبه قیمت دلار هرات در 64 هزار و 400 تومان شروع به کار کرد و با حفظ مرز حمایت در نیمه دوم معاملات با یک نوسان تا 64 هزار و 700 تومان بالا رفت. این درحالی بود که قیمت دلار فردایی در معاملات عصر وارد کانال 65 هزار تومان شد اما نتوانست از مرز مقاومت رد شود.

قیمت درهم در 17 هزار و 850 تومان آغاز به کار کرد و در ابتدا با کاهش تا 17 هزار و 830 تومان پایین آمد اما در ادامه در نرخ بازگشایی بسته شد. قیمت دلار برآورد شده از درهم 65 هزار و 500 تومان به دست می‌آید که قیمت دلار اسکناس در تهران همچنان در بالای این رقم در حال معامله است.

قیمت تتر در روز چهارشنبه در میانه‌های کانال 66 هزار تومان در معامله بود، که این بازار هم مثل سایر بازارها با نوسان وارد کانال 67 هزار تومان شد.

قیمت سکه هم با نوسان 200 هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز گذشته در 44 میلیون و 500 هزار تومان به کار خودش پایان داد. قیمت طلای آبشده هم با حفظ مرز حمایتی با نوسان به میانه‌های کانال 16 میلیون رسید. حباب سکه در روز چهارشنبه با کاهش 500 هزار تومانی 7 میلیون و 200 هزار تومان رسید. نکته حباب سکه این بود که به پایین‌ترین درصد در سال 1403 رسیده است. با این قیمت سکه، 16 درصد آن حباب است.

گروهی از معامله‌گران با توجه به کاهش حباب سکه معتقد بودند آن چیزی که راه نوسان بازار طلا و سکه‌ را بسته وضعیت بلوکه در این بازارهاست. از نظر آن‌ها اگر قیمت انس در وضعیت بلوکه سکه و طلا، اصلاح بدهد قیمت سکه و طلا می‌تواند کاهشی شود.

بحث داغ بازار دلار نیما و فاصله آن با قیمت دلار فردوسی بود. از روز سه‌شنبه یک شایعه به بازار رسید که بازارساز قصد دارد این شکاف را کم کند. در روز چهارشنبه مرکز مبادله طلا و ارز یک گزارش از آمار تامین ارز کالاهای اساسی داده که در آن گفته شده در 28 روز ابتدایی سال 1403،  ۵۳۳ میلیون دلار ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین شد. این درحالیست که در برنامه بودجه مصوب شده که برای واردات کالاهای اساسی 15 میلیارد دلار،‌ ارز در سال 1403 اختصاص پیدا کند.

طبق برآورد «اکوایران» در یک ماه اخیر حدود 40 درصد آن چیزی که قرار بوده تخصیص بدهند، داده‌اند. طبق این برآورد دو حالت برای ماه‌های پیش‌رو می‌شود در نظر گرفت؛ اول اینکه ماه بعد باید بیشتر اختصاص بدهند، حالت دوم این است که بازارساز در جهت حذف ارز ترجیحی یا همان 28 هزار و 500 تومانی برود و همین روند را ادامه بدهد.

در روز چهارشنبه یک خبر هم به بازار آمد که در آن گفته شده گروسی به تهران می‌آید. فعالان بازار معتقدند آن چیزی که فعلا در بازار ارزش‌گذاری می‌شود احتمال پاسخ اسرائیل است نه سفر گروسی.