به گزارش اکوایران، قیمت‌های طلا در ساعات نخست معاملاتی آمریکا طی امروز سه‌شنبه (22 خرداد) کمی پایین‌تر بودند و قیمت‌های نقره نیز با زیان‌های ثابتی همراه شده است.

به نوشته کیتکو، هر دو فلز گران‌بها با اثرات خرسی (کاهشی) رشد قوی شاخص دلار و افزایش بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا در روزهای اخیر دست‌وپنجه نرم‌ می‌کنند. معاملات طی امروز و همچنین عمده روز چهارشنبه احتمالا پیش از جلسه بانک مرکزی آمریکا،‌ آرام‌تر خواهد بود.

معاملات آتی طلا برای ماه آگوست آخرین مرتبه با کاهش 3/70 دلاری به سطح 2323 دلار به ازای هر اونس کاهش پیدا کرد. معاملات‌‌ آتی نقره برای ماه جولای نیز با کاهش 0/569 دلاری به سطح 29/305 دلار رسید.

در جلسه آتی بانک مرکزی آمریکا، هیچ تغییری در سیاست پولی انتظار نمی‌رود،‌ با این حال و مانند همیشه، اظهارات مقامات فدرال رزرو به‌دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در روز چهارشنبه همچنین گزارش مربوط به داده‌های تورمی کلیدی آمریکا (شاخص قیمت مصرف‌کننده برای ماه می) منتشر می‌شود.

در تحلیل تکنیکال، معامله‌گران صعودی معاملات آتی طلای آگوست، برتری کلی کوتاه‌مدت خود را از دست داده‌اند. یک الگوی برگشتی نزولی دو قله در نمودار روزانه می‌تواند نشان‌دهنده رسیدن به قله کوتاه‌مدت بازار باشد. هدف بعدی گاوها برای قیمت طلا این است که بتوانند قیمت را در انتهای معاملات، بالاتر از مقاومت مستحکم 2 هزار 406 دلار هفته گذشته نگه دارند. در مقابل، هدف بعدی خرس‌ها در کوتاه‌مدت پایین آوردن قیمت آتی به زیر سطح حمایتی قوی در کف قیمتی ماه می یعنی 2 هزار و 308 دلار است. 

قیمت لحظه‌ای طلا

براساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت لحظه‌ای طلا در روز سه‌شنبه (22 خرداد) و در ساعت 19:12 به وقت ایران، 2 هزار و 311 دلار بوده است.