به گزارش اکوایران، با وجود اظهارات سختگیرانه فدرال رزرو و پیش‌بینی مسیر نرخ بهره در این کشور، قیمت طلا توانسته به خوبی مقاومت کند.

به نوشته کیتکو، طلا هفته معاملاتی را به آرامی آغاز کرده است. قیمت لحظه‌ای طلا فعالیت خود را با قیمت 2334 دلار به ازای هر اونس آغاز کرد و پس از آن در حدود ساعت 11:30 به وقت ایران به 2315 دلار سقوط کرد که پایین‌ترین قیمت روز فلز زرد بود. سپس قیمت طلا تا حدودی توانست بازیابی شود و آخرین‌بار در سطح 2324 دلار معامله شده است.

کارشناسان شرکت آلمانی هرائوس اعلام کرده‌اند با وجود اینکه بانک مرکزی آمریکا بار دیگر یک رویکرد سختگیرانه در پیش گرفته است، قیمت‌های طلا با رشد همراه شده‌اند.

این کارشناسان اعلام کرده‌اند: «در ۱۲ ژوئن (23 خرداد)، ایالات متحده یک شاخص قیمت مصرف‌کننده نسبتا ثابت را گزارش کرد - 3/3 درصد افزایش سالانه و بدون تغییر در مبنای تعدیل فصلی - که پایین‌ترین رقم در سه سال گذشته محسوب می‌شود. این موضوع تا حدودی از قیمت طلا حمایت کرد، هرچند که احتیاط جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در مورد کاهش نرخ بهره پس از نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) باعث شد این حمایت موقتی باشد.»

در حال حاضر، اعضای کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در مورد اینکه آیا از یک یا دو کاهش نرخ بهره در سال جاری حمایت کنند، همچنان اختلاف نظر دارند. تحلیل‌گران شرکت یادشده همچنین اشاره کردند که بازار سوآپ همچنان احتمال ۴۲ درصدی را برای کاهش نیم درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی می‌کند. قیمت طلا نیز همچنان در حال تثبیت افزایش‌های خود است و حمایت در حدود ۲۲۸۰ دلار به ازای هر اونس، همچنان پابرجا است.

این تحلیل‌گران همچنین خاطرنشان کردند که رویدادهای آب‌وهوایی شدید بر تولید طلای استرالیا در سه‌ماهه نخست 2024 تأثیر گذاشته است. آن‌ها نوشتند: «طوفان‌ها و باران‌های شدید که منجر به سیل شد، باعث کاهش تولید طلا در استرالیا از ۷۷ تن در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۳ به ۷۰ تن در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ شده است. استرالیا در سال ۲۰۲۳ دومین تولیدکننده بزرگ طلا در جهان پس از چین بوده است.»

در همین حال، تقاضا برای سکه نقره با توجه به اینکه قیمت لحظه‌ای این سکه در حال سنجش سطوح حمایتی خود است، بین تولیدکنندگان اصلی تفاوت‌های قابل توجهی را نشان می‌دهد.

قیمت لحظه‌ای طلا

براساس داد‌ه‌های سایت اینوستینگ، قیمت لحظه‌ای طلا در ساعت 19:27 دوشنبه به وقت ایران در سطح 2311 دلار به ازای هر اونس قرار داشته است.