به گزارش اکوایران، طلا و سکه این روزها نوسانات زیادی را تحت تاثیر تنش‌های منطقه تجربه می‌کنند؛ البته فعالان این بازار می‌گویند که میزان افزایش قیمت‌ها بیشتر از میزان کاهش آن است. آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است، تا لحظه انتشار این گزارش، قیمت طلای 18 عیار امروز، 16 مرداد 1403، کاهش داشت و به سه میلیون و 559 هزار و 800 تومان رسیده است. طلای 24 عیار هم مانند طلای 18 عیار، ریزشی شد و امروز به نرخ چهار میلیون و 745 هزار تومان رسید.

همانطور که گفته شد، سکه امروز تغییر مسیر داد و افزایشی شد. سکه طرح جدید که به تازگی به کانال 43 میلیون تومان صعود کرده بود، امروز نرخ 42 میلیون و 900 هزار تومان را در کارنامه قیمتی خود ثبت کرد. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد که سکه طرح قدیم در نرخ 38 میلیون و 400 هزار تومان عرضه شد.

طلای جهانی که در هفته گذشته نوسانات زیادی را پشت سر گذاشت،به روند ریزشی خود ادامه داد و به سطح 2412 دلاری رسید. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، 16 مرداد 1403

ابراهیم محمد ولی، کارشناس و فعال بازار طلا و سکه، در گفتگو با اکوایران مطرح کرد:« در سطح جهان هر تنشی اثر منفی بر انس جهانی طلا و همچنین بحث اقتصاد آن کشور می‌گذارد و کشور ما از این مساله مستثنی نیست.»

او ادامه داد:« طی روزهای اخیر چه طلای جهانی و چه طلا و سکه در داخل کشور دچار نوسانات قیمتی شده است. البته در این نوسانات میزان رشد قیمتی بیشتر مشاهده می‌شود تا ریزش قیمتی. به نظر می‌رسد اگر تنش‌های منطقه ادامه یابد، رکود بیشتری بر بازار حاکم خواهد بود و افزایش قیمت هم شدیدتر می‌شود.»

این کارشناس بازار طلا و سکه با اشاره به وضعیت معاملات در بازار گفت:« اینکه گفته می‌شود بازار در رکود کامل قرار دارد، صحیح نیست. اما طی روزهای گذشته سطح معاملات بازار به پایین‌ترین حد خود رسیده است و خرید و فروش کمی در بازار صورت می‌گیرد.»

آغاز حراج جدید شمش طلا از امروز

چهل و یکمین جلسه حراج شمش طلا امروز ،سه‌شنبه 16 مرداد ماه از ساعت ۱۲ ظهر در تالار معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار می‌شود.