به گزارش اکوایران، بازار طلا و سکه بر مدار نزولی قرار گرفت و اکنون قیمت‌ها کاهشی گزارش می‌شود. بر اساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، تا لحظه انتشار این گزارش، قیمت طلای 18 عیار امروز، 20 مرداد 1403، با 24 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین روز کاری بازار در هفته گذشته، به سه میلیون و 548 هزار و 500 تومان رسید. طلای 24 عیار هم روندی مانند طلای 18 عیار طی کرد و تا لحظه انتشار  32 هزار تومان ارزان شد و به نرخ چهار میلیون و 730 هزار تومان رسید.

بازار سکه هم امروز نزولی گزارش شد. سکه طرح جدید که در هفته گذشته کار خود را نزولی به پایان رساند، امروز کاهشی شد و به 43 میلیون و 50 هزار تومان رسید. اما سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد که قیمت سکه طرح قدیم ثابت مانده است و در نرخ 38 میلیون و 600 هزار تومان عرضه می‌شود.

طلای جهانی هم به نوسانات خود ادامه می‌دهد. برخلاف هفته گذشته که طلای جهانی ریزشی بود، امروز به بالای سطح 2400 دلار رسید و به قیمت 2431 به ازای هر اونس عرضه شد. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، 20 مرداد 1403

همانطور که اشاره شد، طلای جهانی افزایشی شده است. در این میان در بازار دلار قیمت‌ها صعودی گزارش می‌شود. کارشناسان بازارهای مالی معتقدند با توجه به روند صعودی دلار در کشور و همچنین نرخ تورم حاکم بر کشور پیش‌بینی می‌شود طلا و سکه در بلندمدت افزایش قیمت را تجربه کنند. 

البته کارشناسان بازار طلا و سکه می‌گویند نکته‌ای که باید درنظر گرفت، ریسک و ابهام بزرگ‌تر فعلی بازارها بحث انتخاب کابینه و تعیین سمت‌وسوی بانک مرکزی و سیاست‌گذاری وزارت اقتصاد در آینده است که پس از معرفی کامل کابینه و رئیس جدید بانک مرکزی به صورت دقیق‌تر می‌توان در رابطه با روند آینده بازارهای مالی، طلا و سکه و بازار سرمایه صحبت کرد.