به گزارش اکوایران، قیمت طلا و سکه امروز هم بر مدار نزولی قرار گرفت و بازار با کاهش قیمت‌ روبه‌رو شد. آنگونه که اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است، تا لحظه انتشار این گزارش، قیمت طلای 18 عیار امروز، 22 مرداد 1403، کاهش داشت و به سه میلیون و 459 هزار و 100 تومان رسید. طلای 24 عیار هم روندی مانند طلای 18 عیار طی کرد و تا لحظه انتشار این گزارش ارزان و در نرخ چهار میلیون و 611 هزار تومان عرضه شد.

بازار سکه هم امروز با پیروی از بازار طلا شاهد کاهش قیمت بود. بر این اساس سکه طرح جدید که چندی پیش وارد منطقه 43 میلیون تومان شده بود، امروز ریزشی شد و به 41 میلیون و 750 هزار تومان رسید. بر اساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه طرح قدیم هم به کانال پایین‌تر بازگشت و نرخ 37 میلیون و 700 هزار تومان را در کارنامه قیمتی خود ثبت کرد. 

طلای جهانی هم که هفته گذشته نوسانات زیادی را پشت سر گذاشت، هفته جدید را با قیمت 2435 به ازای هر اونس آغاز کرد. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، 22 مرداد 1403

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با اکوایران مطرح کرد: «پس از انتشار داده‌های نامطلوب در رابطه با بازار کار آمریکا، شرایط رکودی و ایجاد رکود بر آمریکا اکنون وزن بالاتری به خود گرفته است. در این شرایط کاهش نرخ بهره به یکی از راه‌حل‌های مهم سیاست‌گذار تبدیل می‌شود تا بتواند مقداری شرایط را کنترل کند، اما ممکن است تورم موجود چنین اجازه‌ای به سیاست‌گذار ندهد.»

دیبا ادامه داد: «با فرض کاهشی شدن نرخ بهره آمریکا این احتمال وجود دارد که اونس جهانی طلا از سقف پیشین خود بالاتر رود. در غیر این صورت، احتمال می‌رود اونس جهانی یک روند اصلاحی به خود بگیرد و شاهد قرار گرفتن آن در سطح 2300 دلار باشیم.»

این کارشناس بازارهای مالی در رابطه با بازار داخلی طلا و سکه گفت: «پس از فروکش کردن تنش‌های خاورمیانه بازار در یک حالت بی‌تصمیمی به سر می‌برد و با توجه به آنکه هنوز زمان واکنش ایران به ترور هنیه مشخص نیست، می‌توان انتظار بازگشت قیمت طلا و سکه به کانال‌های پایین‌تر را داشته باشیم.»