به گزارش اکوایران، برخلاف روز گذشته و انتظاری که از روند بازارهای مالی می‌رفت، امروز قیمت طلا و سکه بر مدار نزولی قرار گرفت. اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد که تا لحظه انتشار این گزارش، قیمت طلای 18 عیار امروز، 24 مرداد 1403، 16 هزار تومان ریزش داشت و به سه میلیون و 504 هزار و 100 تومان رسید. طلای 24 عیار هم که روز گذشته به مرز پنج میلیون تومان رسیده بود، با کاهش 22 هزار تومانی نسبت به دیروز در نرخ چهار میلیون و 671 هزار تومان عرضه شد.

بازار سکه هم امروز ریزشی گزارش شد. بر این اساس قیمت سکه طرح جدید که دیروز 42 میلیون و 300 هزار تومان بود، امروز 800 هزار تومان ارزان شد و به 41 میلیون و 500 هزار تومان رسید. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشت که سکه طرح قدیم هم 300 هزار تومان ارزان شد و نرخ 37 میلیون و 600 هزار تومان را در کارنامه قیمتی خود ثبت کرد. 

طلای جهانی هم از این ریزش‌ها در امان نبود و امروز با کاهش قیمت در سطح 2466 دلار عرضه شد. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، 24 مرداد 1403

ابراهیم محمد ولی، کارشناس و فعال بازار طلا و سکه در گفتگو با اکوایران مطرح کرد: «ریزش یا افزایش قیمت طلا و سکه در هر جای دنیا تحت تاثیر ارتباطات و اتفاقات سیاسی بین دولت‌هاست و ایران هم از این مسأله جدا نیست. در دو ماه گذشته ثبات و آرامش سیاسی در کشور حاکم نبود و همین عامل بر بازار طلا و سکه تاثیر گذاشت.»

او در ادامه توضیح داد: «طلای جهانی هم طی روزهای گذشته نوساناتی را تجربه کرد؛ چراکه هر ساله با نزدیک شدن به پایان سال میلادی، کشورها اقدام به خرید یا فروش سهم‌هایشان می‌کنند که این مستقیما بر بازار طلای جهانی تاثیر می‌گذارد.»

این کارشناس بازار طلا و سکه گفت: «اکنون در ایام ماه صفر هستیم و بازار طلا و سکه در رکود قرار دارد. همچنین تقاضا پایین است و این عامل رونق را از بازار می‌گیرد. در نتیجه قیمت طلا و سکه هم کاهشی می‌شود.»

محمد ولی در پایاین تاکید کرد که پیش‌بینی روند بازار در چنین شرایطی دشوار است، اما سیاست‌گذاران در اقتصاد کلان کشورها می‌توانند عامل تعیین‌کننده در بازارهای مالی باشند. در مجموع اما می‌توان گفت که یک الی سه درصد نوسان در هفته‌های آینده بازار طلا و سکه مشاهده خواهد شد.