به گزارش اکوایران، قیمت طلا و سکه در ماه گذشته نوسانات زیادی را پشت سر گذاشت و اکنون با شروع ماه جدید نیز این نوسانات ادامه‌دار است. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلای 18 عیار امروز، یکم شهریور 1403 و تا لحظه انتشار این گزارش، 26 هزار تومان نسبت به روز گذشته افزایش داشت و به سه میلیون و 580 هزار و 300 تومان رسید. طلای 24 عیار هم با 37 هزار تومان افزایش همراه بود و در نرخ چهار میلیون و 773 هزار تومان عرضه شد.

سکه اما روندی متفاوت از بازار طلا طی می‌کند. قیمت سکه طرح جدید امروز با کاهش همراه شد و به 42 میلیون و 150 هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم اما امروز 200 هزار تومان گران و در نرخ 37 میلیون و 500 هزار تومان عرضه شد. 

طلای جهانی اما دوباره فاز نوسانی به خود گرفت و امروز با 12 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به 2504 دلار رسید. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، یکم شهریور 1403

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با اکوایران مطرح کرد: «همیشه دو مولفه نرخ ارز در کشور و طلای جهانی بر بازار طلا و سکه تاثیرگذارند. در این هفته اما بازارهای مالی شاهد رشد هر دوی این مولفه‌ها بودند. در واقع طلای جهانی درحال تثبت خود در سقف جدید تاریخی خود است و دلار هم می‌تواند روند صعودی خود را ادامه دهد.»

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه توضیح داد: «به نظر می‌رسد در هفته آتی بازارها می‌توانند شاهد یک روند افزایشی در نرخ دلار باشند. البته باید به این نکته اشاره کرد که تقاضا در بازار طلا و سکه بالا رفته است و با توجه به افزایش قیمت طلای جهانی، طلا در بازار داخل هم با افزایش همراه شد. با این روند فعلی به نظر می‌رسد هفته آینده هم قیمت‌ها صعودی گزارش شوند.»

حق‌شناس در رابطه با روند بازارها در نیمه دوم سال گفت: «پیش‌بینی می‌شود با توجه به نزدیک شدن به نیمه دوم سال و همچنین انتخابات آمریکا، تقاضا برای دلار بالا می‌رود و در پی این افزایش تقاضا، ابتدا دلار و سپس بازار طلا و سکه به سمت رشد قیمت‌ها حرکت می‌کنند.»