بازار طلا و ارز بعد از برخورد به کف حمایتی افزایشی شد؛ قیمت دلار هرات دوباره به کانال 59 هزار تومان برگشت و قیمت سکه با افزایش تا 43 میلیون بالا رفت. این رفت و برگشت قیمت در بازار داخلی درحالی بود که معاملات کاملا بی‌رمق دنبال می‌شد و همانطوری که در روز سه‌شنبه گفته شد بازار داغ این روزها پروژه‌های رمزارزی تلگرامی مثل تون کوین و داگز هستند. در روز چهارشنبه خریداران روز سه‌شنبه این دو رمزارز سود بالای 5 درصدی گرفتند. در روز چهارشنبه مهمترین خبر برای این بازار، آزادی موقت پاول دورف، مالک تلگرام بود.

در بازار داخل معامله‌گران معتقدند تا قیمت‌ها از ناحیه رنجی خارج نشوند بازار همچنان بی‌رمق دنبال می‌شود. از منظر آن‌ها تا پول جدید به بازار نرسد بازار جان افزایش نخواهد داشت. قیمت دلار هرات چهارشنبه را در 58 هزار و 640 تومان شروع کرد و از ابتدا گارد افزایشی داشت و با نرخ‌دهی درهم و روند افزایشی این بازار، قیمت دلار هرات وارد کانال 59 هزار تومان شد و در 59 هزار و 100 تومان بسته شد. البته در روز چهارشنبه قیمت دلار هرات یک نوسان الاکلنگی هم با قیمت انس طلا داشت و هر جا که انس طلا به سمت کاهش می‌رفت دلار افزایشی می‌شد و برعکس.

قیمت درهم امارات در 16 هزار و 50 تومان بازگشایی کرد و با افزایش تا 16 هزار و 220 تومان بالا رفت اما نتوانست از این نقطه بالاتر برود. در ادامه و در نیمه دوم قیمت درهم با کاهش در 16 هزار و 190 تومان به کار خودش پایان داد. در بازار ارز قیمت درهم پیشتاز افزایش بود و به واسطه همین حباب دلاری درهم که در روزهای گذشته منفی بود در روز چهارشنبه مثبت شد.

قیمت دلار تهران هم در 59 هزار و 150 تومان آغاز به کار کرد و مثل سایر بازارها از این کف دور شد. قیمت دلار تهران در نهایت در میانه کانال 59 هزار تومان به کار خودش پایان داد. همانطوری که اشاره شد حباب دلاری درهم مثبت شد که نشاندهنده بالاتر بودن قیمت برآورد شده دلار از درهم، بنسبت به قیمت دلار تهران است.

قیمت تتر با ریزش بیت‌کوین در بالا بازگشایی کرد و برخلاف بازارها به سمت نزول رفت. قیمت تتر در 59 هزار و 790 تومان شروع کرد و با کاهش تا مرز حمایت 59 هزار و 400 تومان پایین آمد. در ادامه قیمت تتر نسبت به این نقطه واکنش داشت و در 59 هزار و 550 تومان پایان یافت.

قیمت سکه هم با افزایش بازار ارز به سمت مرز مقاومتش حرکت کرد. قیمت سکه روز چهارشنبه را با گپ مثبت در 42 میلیون و 850 هزار تومان آغاز کرد و با افزایش در میانه روز به مرز مهم 43 میلیون رسید. در ادامه قیمت سکه با کاهش 50 هزار تومانی در 42 میلیون و 950 هزار تومان بسته شد. برخی از معامله‌گران در روز چهارشنبه بازار سکه را لیدر بازار معرفی کردند و با توجه به اینکه رشد این بازار در ابتدا بیشتر از سایر بازارها بود، هشدار دادند که بازارهای دیگر هم از آن پیروی می‌کنند. حباب سکه هم با افزایش به 18 درصد رسید.

قیمت طلای آبشده در کف پله 15 میلیون شروع کرد و با افزایش تا 15 میلیون و 642 هزار تومان بالا رفت. در ادامه قیمت طلای آبشده در نیمه دوم با کاهش به 15 میلیون و 596 هزار تومان رسید.

در سمت رسمی بازارها قیمت دلار نیما و اسکناس دلار رو به افزایش بود. قیمت دلار نیما با افزایش به 45 هزار و 300 تومان رسید. قیمت دلار نیما از ابتدای تابستان تا هفتم مرداد نزدیک به شش درصد رشد داشته است. قیمت دلار ثبت شده در بانک مرکزی هم با افزایش به 41 هزار و 800 تومان رسید.

تحلیلگران معتقدند کار در بازار داخل و به خصوص در بازار طلای آبشده خیلی سخت شده است. آن‌ها می‌گویند چارتی که برای بازارهای داخل وجود دارد پر از گپ شده و با این گپ‌ها نمی‌توان کار کرد. یعنی افزایش یا کاهش اصلی در بازار طلای آبشده همان ابتدای معاملات رخ می‌دهد که دست معامله‌گر از بازار کوتاه است.

در هفته آینده بازار میزبان دو اتفاق است. اتفاق اول تعدد تعطیلی در هفته آینده است که اثرش را در بازار چهارشنبه دیدیم. از منظر برخی از معامله‌گران قسمتی از افزایش بازار چهارشنبه به خاطر پیشخور شدن ریسک افزایش قیمت‌ها در تعطیلات بوده است. اتفاق دوم قرعه‌کشی خودرو است که بعد از انجام شدن باید دید که پول‌های آزادشده به سمت بازار ارز و سکه می‌آید یا نه.