به گزارش اکوایران، قیمت طلا و سکه امروز روند نامشخصی را طی کرد. چراکه طلا گران و سکه ارزان شد. آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است، طلای 18 عیار امروز، 11 شهریور 1403 و تا لحظه انتشار این گزارش، 16 هزار تومان رشد قیمت داشت و به سه میلیون و 633 هزار و 700 تومان رسید. طلای 24 عیار هم، 22 هزار تومان افزایش قیمت‌ را تجربه کرد و در نرخ چهار میلیون و 844 هزار تومان عرضه شد.

سکه برخلاف بازار طلا روند ریزش جزئی قیمت‌ها را در امروز تجربه کرد. در هفته جدید هم به نظر می‌رسد این دو اقلام طلا درحال تثبیت در کانال جدید هستند. سکه طرح جدید بر این اساس، با کاهش 200 هزار تومانی نسبت به روز گذشته، به 43 میلیون و 300 هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم هم 100 هزار تومان ارزان شد و نرخ 38 میلیون تومان را در کارنامه قیمتی خود به ثبت رساند. 

طلای جهانی هم که در روزهای گذشته ریزش قیمت را تجربه کرده بود، با قیمت 2503 دلار به ازای هر انس به 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، 11 شهریور 1403

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با اکوایران مطرح کرد:« هفته پیش روی بازار با توجه به تعطیلی‌های متعدد بازار بی‌جهتی خواهد بود. البته در این شرایط می‌توان شاهد تقاضای مثبت، اما محدود، بود. به عبارتی دیگر، آزادسازی مبالغ بلوکه‌شده ایران خودرو باعث افزایش تقاضا در بازار طلا و سکه می‌شود.»

او در ادامه توضیح داد:«طلای جهانی طی روزهای گذشته ریزش را تجربه کرد و در فضای 2530 نتوانست جایگاه خود را حفظ کند و به کانال‌های پایین‌تر بازگشت. اگر طلای جهانی در سطح 2490 دلار نیز قرار بگیرد می‌توان انتظار کاهش و اصلاح روند قیمتی در بازار داخلی طلا و سکه را نیز داشت.»

این کارشناس بازارهای مالی گفت:« سکه بهار آزادی هم درحال تثبیت در کانال جدید است. به نظر  می‌رسد اگر این تثبیت ادامه داشته باشد، در بلندمدت قیمت سکه بهار آزادی نیز حرکت افزایشی را تجربه می‌کند.»

حراج شمش طلا امروز برگزار می‌شود

چهل و هفتمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران امروز، از ساعت 12 الی 16 برگزار می‌شود.

متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران با واریز مبلغ 350 میلیون تومان به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت 24 روز شنبه 10 شهریور ماه، می‌توانستند در چهل و هفتمین حراج این مرکز شرکت کنند.

طی 46 جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، 8849 کیلوگرم شمش به ارزش 38,8 هزار میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفته است.