به گزارش اکوایران، بازار طلا و سکه امروز تغییر مسیر داد و وارد فاز افزایشی شد، به طوری‌که هم سکه طرح جدید و هم سکه طرح قدیم وارد کانال‌های بالاتر شدند. آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد، طلای 18 عیار امروز، هشتم شهریور 1403 و تا لحظه انتشار این گزارش، 25 هزار تومان افرایش قیمت داشت و به سه میلیون و 621 هزار و 900 تومان رسید. طلای 24 عیار هم، 34 هزار تومان رشد قیمت‌ را تجربه کرد و در نرخ چهار میلیون و 828 هزار تومان عرضه شد.

بازار سکه اما امروز علاوه‌بر افزایش قیمت، شاهد ورود به کانال‌های جدید بود. سکه طرح جدید امروز سقف‌شکنی کرد و وارد کانال بالاتر شد. بر این اساس، این سکه با رشد 350 هزار تومانی نسبت به روز گذشته 43 میلیون تومان رسید. سکه طرح قدیم هم به کانال بالاتر صعود کرد و با رشد 400 هزار تومانی نسبت به دیروز به 38 میلیون تومان رسید. 

طلای جهانی که در روزهای گذشته روند نزولی در پیش گرفته بود، امروز افزایش قیمت داشت. بر این اساس طلای جهانی با 11 دلار رشد نسبت به روز گذشته اکنون به ارزش 2520 دلار به ازای هر انس رسیده است. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، هشتم شهریور 1403

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با اکوایران توضیح داد: «متغیرهای قیمت طلا و سکه در ایران، نرخ دلار کشور و اونس طلای جهانی هستند. طلای جهانی همچنان درحال تثبیت در کانال 2500 دلار است و اگر در هفته آینده نتواند از این سطح عبور کند و بالاتر رود، احتمال دارد که دوباره به کانال 2400 دلار بازگردد. بنابراین هفته آینده برای این متغیر، هفته حساس و تعیین‌کننده‌ای است.»

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه گفت: «قیمت دلار با توجه به اینکه تقاضا در شهریورماه افزایش می‌یابد، صعودی پیش‌بینی می‌شود. این افزایش طلا و سکه را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته باید به این نکته توجه کرد که ایام محرم و صفر رو به پایان است و در پی افزایش تقاضا در بازار طلا و سکه، احتمال افزایش قیمت‌ها در هفته آینده بالاست.»