به گزارش اکوایران، طلا امروز روند معکوسی را در پیش گرفت و نزولی شد، اما در بازار سکه روند قیمتی متفاوتی بود؛ چراکه سکه طرح جدید ارزان و سکه طرح قدیم در مرز فتح کانال بالاتر قرار گرفت. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، طلای 18 عیار امروز، ششم شهریور 1403 و تا لحظه انتشار این گزارش، 50 هزار تومان کاهش قیمت داشت و به سه میلیون و 585 هزار و 200 تومان رسید. طلای 24 عیار هم، 53 هزار تومان ریزش قیمت‌ را تجربه کرد و در نرخ چهار میلیون و 779 هزار تومان عرضه شد.

سکه اما با روندی متفاوت از بازار طلا صبح خود را آغاز کرد. سکه طرح جدید امروز 450 هزار تومان نسبت به روز گذشته ارزان شد و به 42 میلیون و 550  هزار تومان رسید. اما سکه طرح قدیم امروز 300 هزار تومان افزایش قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و در نرخ 37 میلیون و 700 هزار تومان عرضه شد. 

طلای جهانی هم امروز با پنج دلار کاهش نسبت به دیروز، در سطح 2508 دلار قرار گرفت. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، ششم شهریور 1403

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با اکوایران توضیح داد:« پیش از این پیش‌بینی می‌شد که سکته‌های سه ماهه پس از انتخابات ریاست جمهوری در بازار داخلی طلا و سکه دیده شود، اکنون هم این اتفاق با تغییر و تحولات احتمالی بازار قابل رصد است.»

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه افزود:« به نظر می‌رسد تا شش ماه آینده بازار طلا و سکه یک روند رو به رشدی را تجربه کند، اما باید به این نکته توجه کرد که این روند رشد بسیار آرام خواهد بود. البته این رشد هم بیشتر تحت تاثیر نوسانات دلار در کشور است و نه انس جهانی طلا.»

طباطبایی در رابطه با وضعیت خرید و فروش طلا در آینده گفت:« با توجه به خروج پول‌های خاکستری که در هفته‌های گذشته به سمت ثبت‌نام ایران خودرو رفت، پیش‌بینی می‌شود که مجددا این پول‌ها به سمت بازار طلا و سکه بازگردد. البته ورود این پول‌ها به سمت بازار طلا و سکه تنها قیمت‌ها را با شیب ملایمی به سمت بالا هدایت می‌‍کند.»