به گزارش اکوایران، روند صعود قیمت‌ها همچنان ادامه دارد. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، طلای 18 عیار امروز، پنجم شهریور 1403 و تا لحظه انتشار این گزارش، افزایش قیمت داشت و به سه میلیون و 633 هزار و 400 تومان رسید. طلای 24 عیار هم، صعود قیمت‌ را تجربه کرد و  در نرخ چهار میلیون و 844 هزار تومان عرضه شد.

سکه هم پیرو بازار طلا شد و در این بازار نیز شاهد افزایش قیمت هستیم. سکه طرح جدید امروز در مرز کانال بالاتر قرار گرفت و به 42 میلیون و 900 هزار تومان رسید. اما سکه طرح قدیم امروز در نرخ 37 میلیون و 800 هزار تومان عرضه شد. 

طلای جهانی هم امروز با نرخ 2513 دلاری هفته کاری خود را آغاز کرد. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، پنجم شهریور 1403

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با اکوایران مطرح کرد:«اخبار مربوط به تعیین کابینه دولت چهاردهم زمینه یک بازار بی‌جهتی را فراهم کرد، اما در حال حاضر باید به رفتار رئیس بانک مرکزی توجه کرد و رفتار اوست که روند بازار دلار و به تبع آن، بازار طلا و سکه را مشخص می‌کند.»

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه توضیح داد:«رفتار انس جهانی و سقف‌شکنی‌های آن را باید تحت تاثیر نرخ بهره فدرال رزرو دانست و اگر تعداد کاهش نرخ بهره طی سال بیش از دو مورد باشد، بازار جهانی طلا شاهد روزهای پررونق‌تری خواهد بود.»

او در رابطه با بازار داخلی سکه گفت:« اگر رفتار صعودی طلای جهانی اصلاح نشود و در آن طرف هم دلار هم جهش قابل توجهی نداشته باشد، سکه می‌تواند به تغییر کانال دهد.»

این کارشناس درباره بازار داخلی طلا هم افزود:«طلای 18 عیار هم در حالت نوسانی قرار دارد و احتمال کاهش جزئی قیمت‌ها در این بازار وجود دارد. افزایش قیمت طلا در کشور تحت تاثیر عواملی، مانند کاهش طلای جهانی و در بازار داخلی هم کاهش نرخ دلار است و ترکیب این دو عامل می‌تواند فرصت خرید را برای خریداران فراهم کند.»

دیبا تاکید کرد:« البته باید به این نکته توجه کرد که بازارها در حالت تعطیلی و رکورد به سر می‌برند و احتمال دارد که در این هفته نتوان ریتم یا روند مشخصی را در آن مشاهده کرد.»