بازار ارز و سکه بعد از برخورد به سطوح مقاومتی در روز دوشنبه، همچنان در زیر این مرز نوسان داد و قیمت‌ها جان افزایش نداشتند. در معاملات روز سه‌شنبه چهار بازار زیر نظر معامله‌گران بود، بازار اول قیمت سکه حواله بود. بعد از افزایش قیمت این بازار در هفته گذشته که تا میانه کانال 44 میلیون بالا رفته بود، در این هفته بر مدار نزول قرار گرفت و به میانه کانال 43 میلیون رسید. با این کاهش سکه حواله از شکاف بازار و قیمت سکه حواله کم شد.

بازار دوم قیمت تتر بود که در معاملات بامدادی سه‌شنبه با کاهش به زیر نرخ دلار هرات رفت. در بامداد سه‌شنبه بعد از رشد بیش از دو درصدی بیت‌کوین، در بازار تتر فشار فروش شکل گرفت و قیمت تا 59 هزار و 200 تومان پایین رفت. بازار سوم قیمت طلای آبشده بود. در روز سه‌شنبه با اینکه سایر بازارها نوسان رنجی داشتند طلای آبشده با افزایش به یک قدمی پله هشتم کانال 15 میلیون رسید. قیمت دلار ثبت شده در سایت بانک مرکزی که جای دلار 4200 تومانی نشسته، در روز سه‌شنبه با افزایش بیش از 300 تومانی به 42 هزار و 600 تومان رسید.

قیمت دلار هرات روز سه‌شنبه را در 59 هزار و 430 تومان شروع کرد و دو نوسان رفت و برگشتی تا مرز 59 هزار و 500 تومان داشت. قیمت دلار هرات در ابتدا با افزایش تا این مرز رفت و در ادامه با کاهش به 59 هزار و 350 تومان رسید. در نیمه دوم قیمت دلار هرات دوباره فاز افزایش برداشت و به مرز مورد نظر رسید و مجددا با کاهش در 59 هزار و 350 تومان بسته شد.

قیمت درهم در روز سه‌شنبه در مرز مقاومت فریز شد. قیمت درهم طی 28 روز گذشته در زیر مرز مقاومت 16 هزار و 300 تومان نوسان داده و در روز سه‌شنبه در این نرخ بازگشایی کرد و بدون نوسان در همین نرخ هم بسته شد.

قیمت دلار تهران هم در زیر نرخ بسته شده روز دوشنبه به کار خودش پایان داد. قیمت دلار تهران در 59 هزار و 550 تومان آغاز به کار کرد و در ابتدا کاهش 50 تومانی داشت. اما در ادامه قیمت دلار تهران با افزایش در 59 هزار و 650 تومان بسته شد.

قیمت سکه نیز همچنان در زیر محدوده مقاومت خودش نوسان می‌دهد. قیمت سکه در 43 میلیون و 400 هزار تومان شروع کرد و در ابتدا 50 هزار تومان افت داشت. در ادامه قیمت سکه با افزایش به نرخ بازگشایی برگشت. قیمت سکه طی ده روز گذشته بارها به این مرز رسیده و واکنش داشته است. با درجا زدن قیمت سکه نقدی و کاهش قیمت سکه حواله، شکاف این دو بازار به 100 هزار تومان رسید.

کنسرت‌ خوانندگان ایرانی در ترکیه بحث داغ بازار بود. بعد از تمام شدن اربعین دو کنسرت در استانبول ترکیه مورد استقبال ایرانیان قرار گرفت؛ کنسرت معین و کنسرت شادمهر. برآوردها حاکی از این است که 15 هزار نفر ایرانی در کنسرت معین شرکت کرده‌اند و گزارش فرهیختگان در این باره نشون می‌دهد چیزی حدود سه میلیون دلار فقط هزینه بلیط این کنسرت شده که این هزینه به جز هزینه اقامت و غیره است.

در بازار سه‌شنبه یک عدد عجیب غریب هم در این باره زمزمه می‌شد. برخی از معامله‌گران مدعی بودند بیش از یک همت پول از بانک‌ها برای رفتن به این کنسرت هزینه شده است. البته اکوایران درمورد اعداد تاییدی ندارد و فقط شنیده‌های بازار است.

یک تحلیل از قیمت گندم هم در بازار دست به دست می‌شد. در این تحلیل ادعا شده قیمت گندم ایران به دلار، بیشتر از قیمت گندم جهانی است. دلیل این اتفاق‌ را در این تحلیل به سرکوب نرخ دلار ربط داده‌اند.

صحبت‌های همتی در روز سه‌شنبه گوش بازار را پر کرده بود. همتی، وزیر اقتصاد گفته باید قیمت ارز نیما افزایش و نرخ ارز آزاد را پایین بیاوریم تا این دو بازار به هم نزدیک شوند. برخی در بازار مدعی‌اند اگر قیمت دلار نیما به دامنه 50 هزار تومان برسد می‌تواند جهشی در بازار آزاد ایجاد کند. البته یکسری کارشناس‌ها می‌گویند تعدیل نرخ‌ها می‌تواند عرضه را بالا ببرد و مانع نوسان شود.