به گزارش اکوایران، بازار طلا و سکه در روزهای اخیر نسبتا روند آرامی را طی کرد،‌ فعالان بازار مدعی‌اند نوسانات قیمتی حاضر در بازار طبیعی است و شوک قیمتی در کار نیست. بر این اساس، سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد که طلای 18 عیار امروز، 24 شهریور 1403 هفته خود را با نوسان آغاز کرده و در نرخ سه میلیون و 693 هزار و 400 تومان در بازار طلا و سکه کشور عرضه شده است. طلای 24 عیار هم افزایش قیمت را تجربه کرد و به قیمت چهار میلیون و 924 هزار تومان رسید.

بازار سکه هم درحال حاضر در آرامش به سر می‌برد و افزایش یا کاهش قابل توجهی در این بازار مشاهده نمی‌شود.  آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشته است، سکه طرح جدید امروز با افزایش قیمت همراه شد و به کانال بالاتر صعود کرد. اکنون به 44 میلیون و 200 هزار تومان رسیده است. سکه طرح قدیم هم به کانال بالاتر صعود کرد و نرخ 39 میلیون تومان را در کارنامه قیمتی خود به ثبت رساند. 

طلای جهانی که هفته‌های گذشته روند نزولی را در پیش گرفته بود،‌ ناگهان تحت تاثیر اخبار انتخابات آمریکا و نرخ بهره فدرال رزرو،‌ در مسیر صعودی قرار گرفت و بعد از رکوردشکنی دیروز، امروز در سطح 2578 دلار به ازای هر اونس رسید. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، 24 شهریور 1403

برزو حق‌شناس،‌ کارشناس بازارهای مالی،‌ در گفتگو با اکوایران مطرح کرد که انس جهانی با قدرت دوباره سقف‌شکنی کرد و دلار هم در منطقه 60 هزار تومان در حال تثبیت است و در نتیجه انتظار می‌رود طلا مجددا در محور صعودی قرار گیرد. 

او در ادامه گفت:«با خروج از ماه صفر بازار طلا و سکه ذاتا با افزایش تقاضا مواجه می‌شود و منجر به افزایش قیمت در این بازار خواهد شد.»

این کارشناس بازارهای مالی در رابطه با چشم‌انداز بازار طلا و سکه توضیح داد:«به نظر می‌رسد بازار در هفته آینده روند صعودی را طی کند،‌ اما در ماه آینده قیمت طلا و سکه تحت تاثیر انتخابات آمریکا خواهد بود. پیروزی ترامپ در این انتخابات هم انس طلای جهانی را صعودی می‌کند و همچنین دلار را با افزایش قیمت همراه خواهد کرد.»