به گزارش اکوایران، بازار طلا و سکه در روزهای اخیر شاهد آرامش نسبی و ثبات قیمت‌ها بود. در این روزها شوک قیمتی جدیدی به بازار وارد نشد و امروز هم بازار با همین آرامش کار خود را آغاز کرده است. بر این اساس، سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد که طلای 18 عیار امروز، 21 شهریور 1403 و تا لحظه انتشار این گزارش، نسبت به روز گذشته تغییر قیمتی را تجربه نکرده و در همان نرخ سه میلیون و 633 هزار و  400 تومان ثابت مانده است. طلای 24 عیار هم تنها 40 هزار تومان نسبت به روز گذشته افزایش قیمت داشت و در نرخ چهار میلیون و 884 هزار تومان به بازار عرضه شد.

سکه هم نوسانات طبیعی قیمتی در بازار را تجربه کرد و بر اساس میزان عرضه و تقاضا به صورت محدود افزایش قیمت داشت. آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشت، سکه طرح جدید امروز 100 هزار تومان گران شد و به 43 میلیون و 550 هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم هم 100 هزار تومان افزایش قیمت داشت و نرخ 38 میلیون و 200 هزار تومان را در کارنامه قیمتی خود به ثبت رساند. 

طلای جهانی در روزهای گذشته ریزش نسبی را تجربه کرده بود، اما امروز تحت تاثیر مناظره شب گذشته ترامپ و هریس برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تغییر روند داد و دوباره به منطقه 2500 دلاری بازگشت. اکنون طلای جهانی با رشد 29 دلاری نسبت به روز گذشته در سطح 2526 دلاری به ازای هر انس رسیده است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، 21 شهریور 1403

بازار داخلی در روزهای گذشته آرامش نسبی را پشت سر گذاشت. چراکه دو مولفه اصلی تاثیرگذار بر این بازار،‌ یعنی قیمت دلار و طلای جهانی طی هفته اخیر نوسان چندانی را تجربه نکردند و حتی طلای جهانی به کانال پایین‌تر نیز سقوط کرده بود.

در این شرایط کارشناسان بازارهای مالی و فعالان بازار طلا و سکه پیش‌بینی می‌کردند که بازار در هفته‌های آینده هم همان روند پیشین را دنبال کند،‌ البته این ثبات نسبی مشروط به ثبات در سیاست‌گذاری‌های کلان اقتصاد جهان بود. اما اکنون با توجه به اوج گرفتن مجدد انس جهانی و همچنین تغییر پیش‌بینی‌های نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع کامیلا هریس،‌ امکان تغییر روند در بازار جهانی طلا و به تبع آن،‌ بازار داخلی ایران وجود دارد. 

فروش 195 کیلو شمش طلا در حراج 20 شهریور

روز گذشته چهل و نهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله طلا و ارز ایران برگزار شد. براساس اعلام این مرکز، در روز سه‌شنبه 20 شهریور 1403، 195 کیلوگرم شمش طلا در این نوبت از حراح به فروش رسید و حجم تجمیعی معاملات در این مرکز عدد 9.5 تن را به ثبت رساند.

مرکز مبادله اعلام کرد که در چهل‌ونهمین جلسه حراج شمش طلا از مجموع 197 کیلوگرم شمش طلای استاندارد عرضه‌شده در حراج‌های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، 195 کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و 786 میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.