به گزارش اکوایران، قیمت‌های طلا در روز سه‌شنبه (20 شهریور)، بدون چالش بالاتر از سطح 2500 دلار به ازای هر اونس باقی ماند. سرمایه‌گذاران اکنون در انتظار داده‌های تورمی آمریکا هستند تا به شکل بهتری تشخیص دهند میزان کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در هفته آینده چه میزان خواهد بود.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت 18:34 به وقت ایران، با رشد 0/2 درصدی در سطح 2509 دلار در هر اونس قرار گرفت. معاملات آتی فلز زرد نیز با رشد 0/2 درصدی در سطح 2538 دلار قرار گرفت.

دانیل گالی، استراتژیست کالا در TD Securities گفت: «قیمت طلا در بازه بسیار محدودی معامله می‌شود و منتظر کاتالیزور بعدی است که احتمالا هم در مناظره امشب ریاست‌جمهوری ایالات متحده و به دنبال آن داده‌های تورم فردا، خود را نشان خواهد داد.»

سرمایه‌گذاران به شکل دقیق به نظارت بر شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا و شاخص قیمت تولیدکننده این کشور خواهند پرداخت که به ترتیب در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه منتشر می‌شوند.

طلا در سال جاری میلادی با رشد 21 درصدی همراه شده و توانسته به رکورد 2531 دلار در هر اونس برسد.

بازارها در حال حاضر احتمال کاهش 0/25 درصدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا را در سطح 71 درصد می‌بینند و این احتمال برای کاهش نیم درصدی نرخ بهره در سطح 29 درصد قرار دارد.