به گزارش اکوایران، قیمت طلا در روز سه‌شنبه (15 اسفند) به رشد خود در کانال 2 هزار و 100 دلار ادامه داد و توانست از قله تاریخی خود عبور کند.

براساس گزارش رویترز، فلز زرد در ماه دسامبر توانسته بود به رکورد قیمتی 2 هزار و 135 دلار دست پیدا کند که بالاترین قیمت تاریخ این فلز گران‌بها محسوب می‌شد؛ با این حال، قیمت طلا طی امررز به 2 هزار و 141 دلار رسید و یک رکورد جدید را ثبت کرد.

روند افزایشی قیمت طلا به تقویت پیش‌بینی‌های کاهش نرخ بهره در آمریکا طی ماه ژوئن مربوط می‌شود و در این میان، جنگ در خاورمیانه نیز دیگر عامل افزایش قیمت فلز زرد است. قیمت طلا از زمان آغاز جنگ میان حماس و اسرائیل در ماه اکتبر، بیش از 300 دلار افزایش یافته است.

قیمت لحظه‌ای طلا در ساعت 6 و نیم عصر به وقت ایران، 2 هزار و 132 دلار بوده و قیمت آتی این فلز گران‌بها، 2 هزار و 135 دلار به ازای هر اونس اعلام شده است.

در این میان، سخنرانی‌ جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (16 و 17 اسفند) می‌تواند مسیر تغییر نرخ بهره در آمریکا را مشخص‌تر کند. معامله‌گران در حال حاضر شانس کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده تا ماه ژوئن را 68 درصد می‌دانند.  

طلا