به گزارش اکوایران، پس از انتشار اطلاعات تورم هسته آمریکا که مطابق با انتظارات بود و احتمال کاهش نرخ بهره در ماه‌های آتی سال جاری میلادی را همچنان روی میز نگه داشت، قیمت طلا با افزایش همراه شد.

براساس گزارش بلومبرگ،‌ به دنبال اطلاعات تورمی آمریکا که روز پنجشنبه (10 اسفند) منتشر شد، فلز زرد توانست به بالاترین سطح قیمتی خود از اوایل فوریه دست پیدا کند و قیمت آن در روز جمعه نیز بالاتر رفت.

به گزارش اکوایران،‌ اگرچه تورم هسته با سریع‌ترین سرعت خود در حدود یک سال گذشته در حال افزایش است، گزارش اخیر باعث شگفتی تحلیل‌گران نشد و نتوانست به شکل قابل توجهی بر رویه کلی به سوی کاهش تورم که باعث افزایش انتظارات از کاهش نرخ بهره می‌شود، تأثیر بگذارد. زمانی که نرخ بهره پایین‌تر باشد، دارایی‌هایی مانند طلا که دارای بازده نیستند، با افزایش تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران روبه‌رو می‌شوند.

قیمت طلا در ماه فوریه با نوسان همراه شد و حتی در اواسط این ماه به کمتر از 2 هزار دلار به ازای هر اونس سقوط کرد. پس از آن، قیمت این فلز گران‌بها مطابق با انتظارات از کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا، توانست خود را بازیابی کند. در روز پنجشنبه‌، رئیس فدرال رزرو شعبه سان‌فرانسیسکو اعلام کرد مقامات آماده‌اند که در صورت نیاز نرخ بهره را کاهش دهند، اما با توجه به قوی ماندن اقتصاد آمریکا، نیازی به عجله در این خصوص نیست.

قیمت لحظه‌ای طلا تا حدود ساعت 4 بعدازظهر به وقت ایران، 2 هزار و 54 دلار به ازای هر اونس بوده است.